Българският пазар на хардуер излезе от ниския ценови клас

Потребителското търсене на пазара на ИТ хардуер се насочва към водещите световни марки от високия и среден клас. Това сочат резултатите от бизнес проучване на междуфирмения ИТ пазар в България през 2008, проведено от CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co сред дилърите в страната.
Изследването IT Survey Bulgaria 2008 класира общо 240 марки за 28 типа хардуерни продукти. Марките са класирани в три категории: най-продавана марка от самите дилъри, най-предпочитана марка за продажба и марката с впечатление за най-големи продажби на пазара в страната.
Хардуерните продукти, актуални на пазара в страната, са разделени на компютърни системи (3), периферия (8), компоненти (11), мрежи (2) и мултимедия (4).
Според данните на CBN, в категорията най-продавана маркапреносими компютри в дилърските канали първа е Toshiba.
HP е най-продаваният бренд при марковите настолни компютри и при сървърите. Марката е начело също при МФУ – лазерни и струйни, и при принтери – лазерни и струйни, като има общо 6 първи места.
За трета поредна година Epson държи първото място при матричните принтери. Canon пък е водач в две продуктови линии – копирна техника и цифрови фотоапарати. Acer се изкачва до водещ бренд в бизнеса с мултимедийни прожектори.
Един от най-проспериращите брендове на българския пазар, ASUSTek, е най-продаваната марка в бизнеса с дънни платки и видеокарти. Първото място в бизнеса с монитори за трета поредна година е за Philips.
Несменяемият лидер при UPS системите от 11 години, APC, остава на първото място и през 2008. При мрежовия хардуер марка номер едно вече е D-Link. Нов водач има и в бизнеса с кутии – тона е Foxconn.
Logitech има първи места при клавиатурите, мишките и мултимедийната периферия. При оптическите устройства LG вече заема водещата позция, а при MP3 устройствата Creative става най-продаваният бренд.
Intel без изненада e номер едно марка в процесорите. Kingston е безапелационно най-продаваният бренд и при RAM и при флаш паметите.
При структурните кабелни системи след пет години на върха застава Reichle De Massari. Марката-абсолютен лидер при твърдите дискове отново е Seagate. При носителите лидерската позиция отново остава за Verbatim.
IT Survey Bulgaria 2008 е проведено в периода септември-октомври 2008 сред ИТ дилъри от 22 града в България, които държат 18% от продажбите и са работодатели на 16% от заетите в сегмента. 81% от попълнилите анкетните листове са представители на висшия мениджмънт и собственици на компании.

Коментар