Барселона, Испания – Представете си свят, в който по всяко време можем да се свържем с нашите приятели и любими хора, в който винаги знаем какво правят те, къде се намират и как се чувстват. Представете си свят, в който можем да знаем непрекъснато какво се случва около нас, зад ъгъла и дори по цялата земя.
Точно такъв свят изгражда Nokia. Предприемайки поредните стъпки към превръщането на тази визия в реалност, днес Nokia представи своите продукти – мобилният компютър Nokia N97 и новите Ovi услуги, сред които са Maps on Ovi („Карти на уеб сайта Ovi”) и Mail on Ovi („Поща на уеб сайта Ovi”).
„Днес сме на прага на поредна дълбока промяна в начина, по който се свързваме и взаимодействаме помежду си и с останалата част от планетата”, каза Оли-Пека Каласвуо, президент и главен изпълнителен директор на Nokia, при откриването на изложението „Nokia Свят 2008”. „Всъщност, ние трансформираме интернет… като поставяме в ръцете ви силата да бъдете в крак със света около вас.”
„Това е свят, където ще имате способността да прекроявате и персонализирате вашия интернет, както и където поискате, да направите ежедневието си по-леко и по-пълно с изживявания.” Каласвуо отбеляза, че Nokia, която има над един милиард клиенти в глобален мащаб, има възможността да предаде цялата мощ на интернет в ръцете на все повече хора и на повече места на планетата, отколкото всяка друга компания. „И точно това смятаме на направим…”
Глобалният обхват на Nokia, с активи от типа на NAVTEQ и нарастващ списък от услуги на уеб сайта Ovi, „по уникален начин позиционират Nokia и дават на компанията шанса да трансформира интернет, като го превърне в по-персонализирана и практична част от живота ни. А това е твърдение, което никоя традиционна интернет компания не може да отправи.”
Nokia N97: Персонализиране на интернет пространството
Представеният днес Nokia N97 е създаден за интернет маниаци. Благодарение на интегрираните A-GPS сензори и на електронния компас, устройството интуитивно открива къде се намира. Nokia N97 улеснява автоматичното обновяване на мрежите за социално общуване, с информация в реално време, давайки на хората шанса да опресняват техния личен „статус”, и да споделят местоположението си и свързани с него снимки и видеоклипове, с утвърден списък от приятели. Водещото устройство от N-серията на Nokia е снабдено с голям 3,5-инчов активен (тъч-скрийн) дисплей, персонализиран първоначален екран и пълна QWERTY клавиатура. Nokia N97 осигурява „винаги отворен” прозорец към сайтове и интернет дестинации за социално общуване.
Карти на Ovi: Повече от инструмент за работа с карти
„Карти на уеб сайта Ovi” (Maps on Ovi) е първата безплатна услуга, която позволява на хората да планират предварително своето пътуване, още докато са у дома на собствения си персонален компютър, като след това го синхронизират с мобилния си телефон. Така те ще имат достъп до планирания маршрут и предпочитаните дестинации, когато вече са в хода на въпросното пътуване. През идните месеци „Nokia Карти” ще стане основна онлайн дестинация за хора, които желаят да организират и вкарат в мобилния си телефон карти, да планират предварително пътуванията си и да променят първоначално определения маршрут по всяко време. Потребителите ще могат и да споделят местоположението си и всяко важно за тях персонално или социално съдържание, с приятели, като ги канят да се присъединят към тях и да ги придружат в пътуването им.
Поща на Ovi и текстови съобщения на Nokia: Мобилна електронна поща за масите
Близо 75% от населението на света все още не е използвало електронната поща. Много от тези хора ще имат възможност да се докоснат за първи път до и-мейла чрез мобилния си телефон, без да им трябва компютър. Mail on Ovi ( „Електронна поща на уеб сайта Ovi”) заедно с Nokia Messaging (текстови съобщения на Nokia), които превръщат употребата на електронната поща и кратките текстови съобщения в част от функционалността на устройствата на Nokia, докарват мобилния и-мейл и SMS-ите до всекиго, а не само до привилегировано малцинство. Чрез Mail on Ovi, потребителите ще могат да създават и-мейл акаунти и да използват онлайн портал за електронна поща, като за целта се нуждаят само от мобилния си телефон. От друга страна, Nokia Messaging, при използване на повечето от съществуващите Nokia устройства, ще даде на клиентите достъп до вече създадени от тях и-мейл акаунти, в т.ч. в Yahoo! Mail и при употреба на Yahoo! Messenger, Windows Live Hotmail, Gmail и Google Talk, и AOL Mail, както и и-мейл приложения на хиляди доставчици на интернет по целия свят. Nokia вече е продала близо 200 милиона устройства, които позволяват незабавно използване на текстови услуги, в т.ч. Mail on Ovi, Nokia Messaging и мобилна корпоративна електронна поща (Microsoft Exchange Activesync и Lotus Traveler).
Открити за нововъведенията
Откритостта е ключов елемент при превръщането на визията на Nokia в реалност. Повишаването на откритостта пък дава възможност на трети страни да разработват услуги и приложения за устройствата и идейните проекти на Nokia. Например планираната да бъде създадена Фондация Symbian ще ангажира вниманието на водещи експерти в индустрията, за да участват в разработката на платформа с отворен код за мобилни компютри и услуги, базирана на операционната система Symbian, която вече се е превърнала в най-откритата и зряла платформа за мобилни иновации. Понастоящем 3,5 милиона разработчици се трудят над платформата S60 за Symbian OS. До днес те са създали повече от 10 хиляди нови приложения.
Nokia предоставя и нови възможности на трети страни да развиват иновативни програми и други приложения за интернет услуги, като например множеството малки приложения, видни на персонализирания първоначален екран на новата Nokia N97. През цялата следваща година Nokia ще дава път на нови и интересни идеи за съвместна работа по създаването на високо персонализирано интернет пространство чрез мобилни устройства.#стови съобщения в част от функционалността на устройствата на Nokia, докарват мобилния и-мейл и SMS-ите до всекиго, а не само до привилегировано малцинство.
Чрез Mail on Ovi, потребителите ще могат да създават и-мейл акаунти и да използват онлайн портал за електронна поща, като за целта се нуждаят само от мобилния си телефон.
От друга страна, Nokia Messaging, при използване на повечето от съществуващите Nokia устройства, ще даде на клиентите достъп до вече създадени от тях и-мейл акаунти, в т.ч. в Yahoo! Mail и при употреба на Yahoo! Messenger, Windows Live Hotmail, Gmail и Google Talk, и AOL Mail, както и и-мейл приложения на хиляди доставчици на интернет по целия свят.
Nokia вече е продала близо 200 милиона устройства, които позволяват незабавно използване на текстови услуги, в т.ч. Mail on Ovi, Nokia Messaging и мобилна корпоративна електронна поща (Microsoft Exchange Activesync и Lotus Traveler).