Huawei догонва Apple с план за 200 млн. смартфона тази година

„Тази година ще доставим около 200 млн. смартфона”, заяви Ричард Ю, мениджър на потребителския бизнес на Huawei

Китайската компания Huawei очаква да настигне Apple на пазара за смартфони, като продаде 200 млн. устройства тази година. Прогнозите сочат, че конкурентът от САЩ ще реализира 200-210 млн. айфона през 2018 г., съобщи China Daily, позовавайки се на топ мениджър от Huawei.

„Тази година ще доставим около 200 млн. смартфона, спрямо миналогодишния обем от 153 млн. броя. Прогресът ще дойде от нарастващата популярност на нашите устройства в чужбина”, казва Ричард Ю, шеф на потребителския бизнес на Huawei.

Междувременно, компанията демонстрира нова технология GPU Turbo, която повишава с 60% производителността на смартфоните при обработка на изображения и в същото време намалява консумацията на енергия с 30%.

По думите на Ричард Ю, технологията GPU Turbo нагледно демонстрира предприетите от Huawei усилия за форсиране на научните изследвания и разработки и увеличените инвестиции в R&D.

„Благодарение на GPU Turbo, нашите смартфони от нисък и среден ценови клас ще предложат същата производителност като някои конкурентни модели от премиум категория”, поясни Ричард Ю.

През първото тримесечие на 2018 г. Huawei достави на световния пазар 39,3 млн. смартфона, в резултат на което делът на китайската компания достигна рекордните в историята й 11,8%.

Запазвайки стабилни позиции в родината си Китай, Huawei постепенно засилва своя бранд на външните пазари. Успешната стратегия на компанията се потвърждава от 13,8-процентния ръст в продажбите през първото тримесечие, докато световният пазар като цяло регистрира спад от 3%.

По данни на анализаторската компания IDC, в периода януари-март 2018 г. в света са продадени общо 334,3 млн. смартфона, спрямо 344,4 млн. за същия период на миналата година.

„Извън пределите на Китай, Huawei уверено увеличава дела си в страните от Западна Европа, въпреки че като цяло регионът показва низходяща динамика. Особено силни са позициите на Huawei в Испания, Германия и Италия”, се казва в анализа на IDC.

Наблюдателите на пазара отбелязват, че макар и на пазара в Китай смартфоните от висок клас на Huawei да се радват на голяма популярност, повечето доставяни от компанията устройства попадат в категорията на ценово-достъпните модели.

Коментар