Interoute (Интеуут), собственикът на най-бързо развиващата се мрежа от ново поколение в Европа, успя да подмени кабелен сектор от 1200 км само за 48 часа. Компанията предотврати срив в една от най-големите потребителски мрежи в Европа. Цялостното решение, което отне цели две денонощия, позволи на огромния обем интернет трафик да продължи да тече безпроблемно, а крайните потребители на оператора останаха незасегнати.
Наскоро придобитата мрежа от Infinera (Инфинера), притежател на оптична мрежова система за телекомуникационни компании, опериращи в цял свят, не е издържала на обема информация и IP трафик. Това е наложило спешното й подобрение. Този инцидент е можел да доведе до катастрофални последици за милиони крайни потребители на интернет мрежата на оператора в цял свят и най-вече до загуба на важна информация.
„Да осигуриш 60Gbps за 48 часа е впечатляващо. Interoute са постъпили правилно като са съкратили времето за изпълнение и по този начин са отговорили на нуждите на потребителите”, коментира старши анализаторът на Глобал Телеком Сървисиз Сю-Менг Со.
„Да успеем да активираме 60 гигабита в секунда по широкочестотна лента за по-малко от 48 часа (количество трафик равен на 7,5 милиона едновременни обаждания по мобилен телефон), ни кара да се чувстваме изключително горди. Това е пример за високото качество на нашите мрежи и самоотвержеността на служителите ни”, споделя Гарет Уилямс, Изпълнителен директор на Interoute.
“Оптични системи Infinera се гордее с безпрецедентните възможности за скорост, висок капацитет, качество и надеждност на услугите, които предоставя. Те са възможни благодарение на нашата цифрова структура, базирана на усъвършенствани широкомащабни Photonic Integrated Circuits”, добавя Изпълнителният директор на Infinera Jagdeep Singh. “Ние сме доволни, че сме част от процеса, в който Interoute налага нови стандарти за качество на обслужването в Европейската телеком индустрия”.
Доклад от 7-та годишна среща на ICSA Lab за превенция от компютърните вируси сочи, че 60% от компаниите, загубили данни, фалират до 6 месеца. 31% от компютърните потребители са останали без важна информация, причинена от инциденти извън техен контрол. Според отчет за загубата на данни, публикуван в онлайн журнала The Graziadio Business Report от 2003 година, 40% от инцидентите се дължат на хардуерни проблеми, докато човешка грешка е причина за 29% от тях. Възникнал софтуерен проблем е фактор в 13% от случаите. Едва 3% от инцидентите със загуба на данни се дължат на умишлено унищожение или изтриване. Това е статистика, която е част от изследване в цял свят, включително и Европа.