Първичното публично предлагане на акции (IPO) на Xiaomi на борсата в Хонконг даде значително по-ниска оценка на стойността на тайванската компания, отколкото се очакваше.
IPO-то се състоя при 17 хонконгски долара за акция (около 2,17 щатски долара), докато Xiaomi определи диапазон от 17-22 хонконгски долара, т.е. ценните книжа на компанията се търгуваха на долната граница, отбелязва Ройтерс.
Xiaomi продаде 2,18 млрд. акции и привлече само 4,72 млрд. щатски долара, докато се надяваше на поне $6,1 млрд. По-рано дори се появиха информации, че Xiaomi иска да привлече 10 млрд. долара в рамките на IPO-то.
При настоящата оценка на борсата, пазарната капитализация на Xiaomi възлиза на 54 млрд. долара и все пак е една от най-високите за частна технологична компания, която излиза на борсата.
Във всички случаи IPO-то на Xioami е най-голямото от 2014 година, когато на борсата излезе китайският интернет гигант Alibaba, който събра около 25 млрд. щатски долара.
По данни на Блумбърг, сред инвеститорите в Xiaomi са милиардерът Джордж Сорос, китайският инвестиционен фонд Hillhouse Capital и американската Capital Group Cos.
Според анализатори от Counterpoint Research, предпазливостта на инвеститорите се дължи на падащата рентабилност на основния бизнес на Xiaomi – производството на електронни устройства. Компанията ще трябва да инвестира сериозни суми в подразделението за смартфони, особено в международната експанзия.
През първото тримесечие на годината Xiaomi регистрира чиста загуба в размер на 7 млрд. юана (около 1,09 млрд. долара), а за цялата 2017 г. загубата е 43,89 млрд. юана (6,8 млрд. долара). Приходите на компанията възлизат съответно на 34 и 114,5 млрд. юана (5,2 и 17,8 млрд. долара).