Лъвският пай от пазара на сървъри за реклама се пада на Google. Интернет гигантът има дял от 56,5% със своите DoubleClick и AdSense, сочат най-новите данни на компанията Attributor.
На второ място е Yahoo с 9,7%, докато Microsoft е пета с 3,8%. Но дори и общият дял на двете компании е много по-малък от този на Google.
Attributor е анализирала през октомври заявките към рекламни сървъри от 75 милиона домейна, за да определи кой какъв дял има от пазара.
Рекламните програми DoubleClick и AdSense обслужват различни сектори от интернет пазара. Докато DoubleClick доминира при големите сайтове, то AdSense е популярна сред по-малките.
Новините за Google не са и толкова добри, въпреки смазващото превъзходство. Януарското изследване на Attributor показа 69,7% дял от пазара за AdSense и DoubleClick, или с над 13% повече, отколкото сега.
Загубата на дял от Google обаче не е в полза на Microsoft или Yahoo, които също бележат спад. Увеличение се наблюдава при Revenue Science и AOL, които заемат съответно трето и четвърто място с 6,7% и 6,6%.