Спад в дисплейната онлайн реклама

 

Пазарът на дисплейна интернет реклама е намалял с 6% през първите девет месеца на годината, спрямо същия период на 2007-а, сочат данните на Nielsen Online, публикувани в Media Post.
Анализаторите виждат основната причина за спада в намалените с 27% бюджети на финансовите организации – от 1,9 на 1,4 милиарда долара.
Други причини са редуцирането на рекламните разходи на интернет компаниите – с 15% до $1,1 милиарда, на туроператорите – със 7% до $304 милиона, и на търговските вериги, които са свили рекламните онлайн бюджети с 4% до $833 милиона.
Все пак спадът в онлайн рекламата не е толкова голям, тъй като компаниите от автоиндустрията и от сферата на развлеченията са увеличи бюджетите за интернет послания съответно с 32% и 29%.
Общите разходи за интернет реклама, вкл. дисплейна и в търсене, през ноември са достигнали 5,9 милиарда долара, сочат последни данни на Interactive Advertising Bureau, което е 11% ръст на годишна база. За деветте месеца агенцията отчита увеличение с 14% до 17,3 милиарда долара.
Като цяло, през 2008-а се очаква 10% ръст на разходите за онлайн реклама, докато през миналата година увеличението беше 25%.

Коментар