Стоки на електронната индустрия за над 700 милиона долара са напазарували онлайн американците през първите две седмици на празничния сезон, сочат данните на NPD Group. Това е ръст от 19% спрямо същия период на миналата година.
Увеличението достига 22% през първата седмица и 17% през втората. Най-купувани са LCD телевизори, ноутбуци и цифрови камери.
Търговците стимулираха покупките с намалени цени на различни хай-тек джаджи. Лидер по продажби в онлайн магазина Amazon.com през първата седмица са нетбуците.
Ръстът в онлайн търговията обаче не кореспондира със състоянието на класическите канали за продажба. Хората предпочитат да пазаруват от интернет, тъй като цените на стоките там са по-ниски, коментират от NPD.
Освен това онлайн пазаруват хора с по-големи доходи и компетенция относно различните продукти, установили анализаторите. Това е също причина за ръста на продажбите на електроника в онлайн магазините.
През ноември от интернет е закупена електроника на стойност 288 милиона долара, което е с 6% повече отколкото за същия месец на миналата година. Като цяло обаче онлайн бизнесът бележи спад през ноември, според проучване на comScore.
Същевременно намалява търсенето на музикални CD. NPD Group отчита спад от 2% в продажбите на дискове както в търговските мрежи, така и онлайн, през третото тримесечие. С толкова пък са се увеличили покупките на отделни песни в MP3 формат от магазини като iTunes и Amazon MP3.