Пазарът на лаптопи с по-добра от очакваната динамика

По-добра от очакваната динамика показа световният пазар на преносими компютри през второто тримесечие на 2018 година, сочат данни на анализаторската компания TrendForce. Продажбите са нараснали с 10,2% спрямо първото тримесечие и с 2,8% на годишна база, достигайки 41,8 милиона броя.

Лидер на пазара продължава да бъде HP. Благодарение на засиленото търсене в бизнес сегмента и увеличените доставки на хромбуци и потребителски модели, HP постига ръст от почти 20% в периода април-юни, спрямо януари-март, продавайки 10,77 милиона броя лаптопи. Делът на компанията се е покачил от 24,1% през първото тримесечие до 26,2% през второто.

Китайският производител Lenovo остава на второ място с продажби в размер на 8,2 милиона броя, което е ръст от 3,8%, в сравнение с първото тримесечие. Пазарният дял на Lenovo обаче се е понижил от 21,2% на 20%, поради засилената конкуренция от американските производители HP и Dell.

Dell демонстрира най-впечатляващите темпове на растеж сред водещите производители на лаптопи, увеличавайки доставките през тримесечието с почти една трета до 8,05 милиона единици. В резултат на това, делът на тексаската компания скача с 3 процентни пункта – от 16,6% на 19,6%. Според анализаторите на TrendForce, американският производител не само се затвърждава като третият по големина играч, но вече е най-близкият конкурент на Lenovo.

Извън топ 3 в рейтинга има значително пренареждане. Тайванската Acer се изкачва от шесто до четвърто място, като увеличава пазарния си дял от 7,5% на 8%. Според TrendForce, 18-процентното увеличение в продажбите на Acer, регистрирано през април-юни, се дължи на забавянето на някои модели през първото тримесечие и прехвърлянето им във второто.

Asus слиза на пета позиция с пазарен дял от 7,4%, спрямо 8,9% през предходното тримесечие. Анализаторите отбелязват, че резултатите на тайванската марка са били негативно засегнати от натрупването на излишъци в складовете, което е довело до спад в тримесечните доставки на лаптопи с 8,6%.

На фона на подготовката за пускане на нови модели MacBook, американската компания Apple бележи спад в доставките със 7,1%, което води до съкращаване на пазарния й дял от 7,7% на 6,5%. В резултат на това, Apple заема шесто място в класацията, но анализаторите очакват, че с пускане на актуализирани лаптопи MacBook Pro и MacBook Air през третото тримесечие, Apple ще увеличи доставките и ще възстанови позициите си.

Прогнозата на TrendForce за третото тримесечие, периода юли-септември, се базира на традиционния ръст в потребителското търсенето и търговете в бизнес сегмента – фактори, които ще допринесат за ръст на световния пазар на преносими компютри. Очаква се доставките да се увеличат с 5-6%, в сравнение с второто тримесечие.

Коментар