iOS губи позиции в Европа, но расте в САЩ

Пазарният дял на iOS намалява на всички големи европейски пазари

Популярността на мобилните операционни системи iOS и Android е твърде различна на големите пазари, вкл. в САЩ, Европа и Китай, сочат данни на анализаторите от Kantar за септември тази година.

Делът на епълската платформа нараства в САЩ с 5 процентни пункта на годишна база, достигайки 39,7%. Именно на американския пазар Apple има най-голям прогрес, според анализа на Knatar.

В същото време делът на Android в САЩ е намалял през септември до 60,1% на годишна база, но бележи ръст спрямо предходните месеци. На останалите значими пазари платформата на Google доминира категорично.

Така например, в Китай делът на iOS е около 18,8%, като регистрира леко покачване спрямо септември миналата година, когато е бил 17,3%. В Германия пък iOS губи пазарен дял и заема 16,2% от пазара, докато Android има 83%.

Въобще, на всички големи пазари в Европа се наблюдава отстъпление на iOS. Делът на епълската платформа в Испания е 7,1%. Най-нисък обаче е делът на iOS на пазара в Бразилия, определян от Kantar на едва 3,8%.

Коментари по темата: „iOS губи позиции в Европа, но расте в САЩ”

добавете коментар...

  1. ха

    >Все едно “Ферари губи позиции в СССР, но Лада расте”.
    Ех, руснаците вероятно не са виждали подобна тенденция от едно поне 20 години. И ако се случи наистина ще е супер новина за тях. Така че, Yo прав си, но това си е новина. Между другото това, че сравняваш iOS с Лада, а Ферари с Android е меко казано смешно…
    Забележи, че тук не става дума за продажби, а за налични употребявани продукти. Човека е имал Ферари, но е решил да си купи Лада или някоя друга кола.

  2. Димитър Иванов

    Да, логично наистина, при условие, че в САЩ са силно ограничени китайските марки смартфони, логично е Андроид съвсем “не естествено” да пада.

  3. Yo

    Все едно “Ферари губи позиции в СССР, но Лада расте”. САЩ забраняват Huawei и др., но Епъл расте.

Коментар