Резултати от проект за развитие на услугите по кариерно консултиране

Ролята на кариерното консултиране през целия живот и неговата роля за повишаване на конкурентоспособността на работната сила на пазара на труда беше основна тема на кръгла маса, която се състоя днес. Форумът е заключително събитие по проект “Услуги по кариерно консултиране – механизъм за създаване на конкурентоспособна и ефективна работна сила в България”, изпълняван от Фондация на бизнеса за образованието.
Инициативата се финансира от Фонд България към Балкански Тръст за Демокрация и основната й цел е надграждане на услугите, предлагани в кариерните центрове и повишаване на професионалните умения на кариерните консултанти.
В резултат от проекта още 10 специалисти преминаха специализирано обучение за кариерни консултанти по сертификационната програма GCDF; над 20 се включиха в тренинга за надграждане на индивидуалните умения за консултиране и работа с клиенти. 20 обучители от средните и консултанти преминаха обучение по супервизионни умения. Бяха организирани също семинар по управление на промяната, уъркошоп за обучение на колеги и сътрудници в кариерните центрове, както и за изграждане на клубове на възпитаниците (alumni) на висшите училища.
Сред устойчивите резултати от проекта са новите кариерни центрове, които стартират във Факултета по математика и информатика и Факултета по педагогика на СУ, както и в младежките информационно-консултантски центрове в Сливен, Търговище, Севлиево и в БАН. Бяха създадени платформа за онлайн обучение и Наръчник за изграждане и управление на кариерни центрове.
Кръглата маса събра над 40 специалисти, предоставящи услуги по професионално ориентиране и кариерно развитие в университетски кариерни центрове, средните училища, младежки информационни центрове и бизнес организации. По време на срещата бяха обсъдени практическите стъпки за развитие на система за кариерно ориентиране, подобряване на достъпа и качеството на услугите, както и партньорството на регионално ниво между кариерните консултанти, работещи в различни сфери.

Коментар