Световните продажби на таблети през второто тримесечие на 2019 г. ще намалеят с 8,9% спрямо първото и с 8,7% в сравнение със същия период на миналата година, прогнозира анализаторската компания Digitimes Research.
В периода януари-март 2019 г. на глобалния пазар са доставени 37,15 млн. броя таблети, което с 12,9% по-малко спрямо продажбите през четвъртото тримесечие на 2018 г., но същевременно ръст от 13,8% на годишна база (спрямо същия период на 2018 г.).
Ръстът през първото тримесечие е обусловен се дължи отчасти на излизането на новите модели iPad, които компенсираха влиянието на сезонния фактор, както и на успеха на таблетите Huawei MediaPad.
Лидер на пазара за таблети през първото тримесечие е Apple. Очаква се Huawei да измести Samsung от второто място, но тази рокада не е потвърдена окончателно от анализаторите.
Най-разпространени са 10-инчовите модели – на тях се падат две трети от доставките. Водещ доставчик на процесори за таблети е Qualcomm, следван от MediaTek.