Yahoo персонализира мобилния интернет

Интернет компанията Yahoo пусна бета версия на своя мобилен портал, който се явява единна точка за вход в уеб от устройства като смартфоните.
Услугата Yahoo Mobile ще бъде достъпна от повечето съвременни комуникатори, вкл. епълския iPhone и BlackBerry на RIM.
Порталът предлага възможности за персонализиране от страна на потребителите – те могат да аранжират страницата според интересуващото ги съдържание и да поставят уидгети за най-популярните интернет услуги.
Yahoo изхожда от разбирането, че при мобилно сърфиране потребителите трябва да се ръководят от собствения си опит в ползването на информация от интернет. Новият портал реализира именно тази идея за мобилния уеб, споделя Адам Тагарт, ръководител на отдела по маркетинг в компанията, цитиран от TelNews.
На страниците на Yahoo Mobile потребителите ще намерят услуга за гласово търсене oneSearch, приложение за мигновени комуникации, календар, RSS и услуга за съхранение onePlace. В допълнение, порталът е интегриран със социалните мрежи Bebo, Dopplr, Facebook, Flickr, Friendster, Last.fm, MySpace, Twitter и YouTube, както и с имейл услуги.
Yahoo Mobile (mobile.yahoo.com) предлага сърфиране чрез браузър Opera Mini. Интернет компанията е сключила споразумение с разработчика Opera Software, по силата на което Yahoo ще се заеме с популяризирането на мобилния браузър.
Новият портал ще има изключително важно значение за бъдещото развитие на Yahoo, коментира анализаторът от IDC Скот Елисон. Yahoo Mobile е универсален портал и ще позволи да бъде разширена аудиторията на сайтовете на компанията.
IDC сравнява ролята на Yahoo Mobile с тази, която имаше началната интернет страница на компанията през 90-те години на миналия век, когато Yahoo беше входна точка към интернет за милиони потребители.
Вероятно и сега идеолозите на Yahoo се опитват да постигнат същия успех, този път в областта на мобилния уеб. Финалната версия на портала Yahoo Mobile се очаква през есента на настоящата година.

Коментар