Salesforce поскъпва от придобивания и органичен растеж

Ръководена от Марк Бениоф компания Salesforce изразходва милиарди долари за придобивания през последните няколко години (снимка: Salesforce)

Облачната компания Salesforce.com прогнозира по-високи от очакваните приходи за третото тримесечие и за цялата финансова година, в резултат на което акциите й поскъпнаха вчера със 7%.

Salesforce се възползва от придобиванията, които направи през последните години, и от факта, че все повече компании избират облачни услуги, отбелязва Ройтерс. Клауд доставчикът очаква приходи в диапазона от 4,44 до 4,45 милиарда долара за текущото тримесечие, докато анализаторите прогнозираха 4,25 милиарда долара.

Ръководената от Марк Бениоф компания от Сан Франциско изразходва милиарди долари за придобивания през последните няколко години, добавяйки фирми като Tableau и MuleSoft, за да защити пазарния си дял в конкуренция с Microsoft и Oracle.

Salesforce заяви в четвъртък, че очаква придобиването на Tableau, най-голямата сделка в историята на компанията, да добави стойност в размер на 550 до 600 милиона долара за текущата финансова година.

Tableau, която предоставя AI-базиран анализ на данни на компании като Netflix и Verizon, беше придобита от Salesforce за сумата от 15,3 милиарда долара. Ранното приключване на сделката с Tableau помогна на Salesforce да расте, според Стив Кьониг от Wedbush Securities, който подчертава, че компанията расте също и на органична основа.

Междувременно, Salesforce повиши прогнозата си за приходи за 2020 г. до 16,75 – 16,90 милиарда долара, при оценки на анализаторите в размер на 16,64 милиарда долара. По-рано компанията прогнозира приходи за годината в диапазона 16,10 – 16,25 милиарда долара.

Общите приходи на Salesforce нараснаха с 22% до 4 милиарда долара през второто тримесечие, приключило на 31 юли, докато анализаторите очакваха 3,95 милиарда долара.

Приходите от Sales Cloud, водещият продукт на компанията за управление на взаимоотношенията с клиенти, бележат ръст от 12,5% до 1,13 милиарда долара, което представлява близо една трета от приходите на Salesforce.

Коментар