Създаван у нас софтуер помага на компании по цял свят




Софтуерните решения и услуги на немската компания ЗЕЕБУРГЕР, с дъщерни фирми в целия свят, помагат на компании от всички индустрии да подобрят ефективността на бизнес процесите и да реализират икономии на хардуерни и човешки ресурси. Това стана ясно от думите на главния изпълнителен директор и основател Бернд Зеебургер на среща с журналисти в резиденция Бояна, по повод 10-годишния юбилей на българския филиал ЗЕЕБУРГЕР Информатик ЕООД.

Компанията разполага с 500 служители в 12 филиала по света. На българския пазар ЗЕЕБУРГЕР стъпва през 1999 година. Началото е поставено в Софийския университет, където е открит първият офис с един служител. Първоначалната стратегическа цел на местната дъщерна фирма ЗЕЕБУРГЕР Информатик e разработване на софтуерни решения за компанията майка в Германия.

С течение на времето доверието на клиентите нараства до такава степен, че тук вече се разработват над 50% от всички софтуерни продукти на фирмата. Сега ЗЕЕБУРГЕР Информатик има 2 офиса – в София и Пловдив, където работят над 80 висококвалифицирани програмисти.

Световната икономическа криза се отразява върху финансовите резултати на ЗЕЕБУРГЕР, сподели нейният основател, но все пак компанията бележи ръст от 2% за първото тримесечие на 2009 г. и прогнозира до края на годината да го запази и дори увеличи до 5-10%.

Съвременните решения за електронен обмен на данни (EDI) помагат за стандартизиране на обработката на документи, снижаване на времето за обработка на данни и намаляване на човешката намеса в процеса, с което се елиминира възможността за допускане на грешки, заяви Михаел Клееберг, главен технологичен директор в ЗЕЕБУРГЕР. Компанията е световен доставчик на интегриран софтуер и решения за EDI.

Много индустрии, вкл. автомобилна и химическа, търговия, енергетика, банково и застрахователно дело, логистика и телекомуникации, ползват високотехнологичните решения на ЗЕЕБУРГЕР. По думите на Клееберг, близо 25% от оборота на компанията се дължи на софтуерни решения за автомобилната индустрия, където са и най-дългогодишните й традиции.

Сегашните екипи от програмисти разработват софтуер за развитите пазари в Европа и Съединените щати, посочи Христо Телятинов, който ръководи ЗЕЕБУРГЕР Информатик и работи за компанията от самото й основаване.
 
В България ЗЕЕБУРГЕР има няколко големи клиенти като Кока Кола къмпани, Националната електрическа компания, Мелексис и други. Софтуерът за EDI е особено ефективен в масовото производство, където е способен да снижи с до 60% разходите, поясни Телятинов.
 
В момента българската компания е насочила усилията си не само в разработване на софтуер, но и в подготовка на екипи за поддръжка на инсталираната база.

ЗЕЕБУРГЕР прилага модел на директни продажби на своите продукти. Спецификата на решенията е толкова сложна, че е трудно да се намерят партньори, които да я разбират напълно, уточни Христо Телятинов.

Компанията предоставя управлявани услуги (managed services) и аутсорсинг най-вече на чуждестранни клиенти чрез центрове за данни, които се намират в Германия, но се управляват отдалечено от екипа в България, посочи Бернд Зеебургер.

Представителите на ЗЕЕБУРГЕР коментираха и сделката по придобиване на Sun Microsystems от Oracle. Според Михаел Клееберг, няма опасност за бъдещето на Java като платформа за разработване на приложения. Java се е доказала като добра развойна среда за В2В приложения и ще се развива и в бъдеще.

Коментар