Софтуерната компания Oracle планира да пусне седем нови приложения, реализиращи концепцията SaaS (софтуерът като услуга). Според Уол Стрийт Джърнъл, това ще бъдат приложения за продажби, маркетинг и управление на човешките ресурси.
Бизнес моделът SaaS, който се базира на продажба на софтуер по поискване, става все по-популярен. В условията на криза клиентите се насочват към услуги с бърза възвръщаемост, избягвайки големи разходи за ИТ и софтуерни лицензи.
Макар и Oracle да не коментира публикацията в Уол Стрийт Джърнъл, последните действия на компанията показват все по-широко възприемане на модела за уеб базирани приложения. През януари разработчикът пусна CRM On Demand Release 16, а две месеца по-късно обяви нов продукт за управление на корпоративните доставки – Oracle Sourcing On Demand.
В момента около 4,5 милиона крайни потребители ползват софтуер по поискване от Oracle. През юни миналата година изпълнителният директор Лари Елисън заяви, че услугите по поискване не са достатъчно печеливши, но с времето това ще се промени.
Засега Oracle предлага ограничен брой онлайн продукти, каквито са тези на Siebel Systems, уеб версиите на Oracle Hyperion и някои приложения за бизнес анализ.