MTV приканва младите да гласуват, Twitter помага

Европейският съюз провежда кампания с MTV, за да насърчи младите хора да гласуват.
Част от кампанията е и уебсайт, където младите изразяват желанията и идеите си. Те могат да изкажат мнението си на страницата и чрез Twitter, съобщи Европейската комисия.
Според ново проучване, младите хора не се интересуват колкото родителите си от изборите за Европейски парламент през юни. Това бе така и по време на изборите през 2004 г., когато участието сред гласоподавателите под 25 г. бе 40% спрямо 48% за електората като цяло.
MTV излъчва по международната си мрежа от 168 канала серия реклами в подкрепа на кампанията. Рекламите показват младежи с високоговорители на много известни места в Лондон, Париж и Рим, като посланието е, че гласът на младите хора може да бъде чут, ако гласуват.
Младите хора трябва да знаят, че мнението им е важно“, заяви заместник-председателят на Комисията Маргот Валстрьом.
Днес Европейският парламент има много повече правомощия (включително по отношение на бюджета), отколкото при първите избори през 1979 г. Но участието на гласоподавателите, което при първите избори е 62%, постоянно спада през годините.
Като част от усилията за промяна на тази тенденция, тазгодишната кампания акцентира върху идеята за „избор“, вместо върху тази за „граждански дълг“.
Изборите за 736 депутати ще се състоят от 4 до 7 юни във всяка от 27-те страни членки на ЕС.

Коментар