Microsoft ще пусне следващата седмица новата си търсачка Kumo.com. Уолстрийт Джърнъл съобщава, че вече са проведени вътрешите тестове.
Kumo.com е поредният опит на софтуерната компания да отнеме позиции от Google и Yahoo на пазара за търсене в интернет, писа Ройтерс, макар и от Microsoft да не се обявили подобна цел.
Рекламата на новата търсеща машина е поверена на агенция JWT, която ще разработи и проведе кампанията. През април Advertising Age съобщи, че Microsoft ще похарчи 100 милиона долара за реклама на Kumo.
Очаква се услугата Kumo.com да бъде демонстрирана на конференцията “D: All Things Digital”, но Microsoft все още не е потвърдила новината. Според предварителните информации, Kumo ще дава по-малко резултати при търсене, но по-качествени.
Междувременно, comScore изнесе нови данни за пазара на търсене в САЩ, които сочат, че през април Google е увеличил дела си с 0,5% и вече държи 64,2%. Microsoft е на трето място с 8,2%, а Yahoo е втора с 20,4%.