Близо 8% спад на пазара за телевизори

Около 214 милиона телевизора се очаква да бъдат продадени тази година
(снимка: CC0 Public Domain)

Световният пазар на телевизори ще регистрира спад през настоящата година, поради пандемията COVID-19, сочи анализ на TrendForce. В същото време очакваният годишен спад няма да бъде толкова силен, колкото се смяташе досега.

През първата половина на 2020 г. водещите телевизионни марки се сблъскаха с различни проблеми във веригите за доставки, включително спиране работата на фабрики и закъснения при доставките, в резултат на пандемията.

Освен това, поради ограничителните мерки, наложени от властите, много магазини за търговия на дребно бяха принудени да затворят, което също се отрази негативно на бизнеса на ТВ производителите.

Според оценките на TrendForce, доставките на телевизори през първата половина на годината са намалели със 7,7%, спрямо същия период на 2019 г. Очаква се доставките до края на 2020 г. да бъдат в рамките на 214,1 милиона единици, което е с 1,7% по-малко спрямо миналата година, отбелязва TrendForce. Но новата прогноза е с 4% по-висока от тази през март, когато разпространението на коронавируса тъкмо набираше сила.

Анализ на данните от предишното десетилетие показва, че обикновено ТВ брандовете доставят около 46% от годишната си продукция през първите шест месеца, а останалите 54% – през втората половина на годината. През 2020 г. показателите за първото полугодие не достигат средното ниво с около 4-5%, но не е изключено доставчиците да наваксат изоставането през второто полугодие.

Въпреки че продажбите на телевизори на глобалния пазар са намалели в периода януари-юни, TrendForce наблюдава увеличение с 20% в Северна Америка. Този ръст е обусловен от предприетите от властите мерки за стимулиране на икономиката и изплащането на обезщетения за безработица.

В допълнение, използването на телевизори се увеличава в условията на карантина и дистанционна работа. От това се възползват някои компании за телевизори. Vizio, в частност, която традиционно се фокусира върху пазара в Северна Америка, може да увеличи доставките си тази година със 17,6%.

Китайските марки TCL и Hisense, които през последните години агресивно разширяват присъствието си на чуждестранните пазари, не са загубили амбициите си на фона на пандемията. Въпреки негативната динамика на пазара, те увеличават доставките, благодарение на широката гама и достъпността на техните продукти.

В същото време, на фона на засилване на влиянието на китайските ТВ  производители и Vizio, представянето на японските производители и други по-малки ТВ брандове се влошава, сочи анализът на TrendForce.

Коментар