Две нови търсачки предизвикват Google

Два нови продукта за търсене в интернет привлякоха вниманието през миналата седмица. Могат ли обаче Wolfram Alpha и Kumo на Microsoft да застрашат лидерството на Google?
За повечето потребители Google е дефакто стандарт за търсене в уеб. Предишни лидери като Yahoo не успяха да отстоят позициите си, докато Google се превърна в нарицателно за търсене, така както Xerox при копирите.
Wolfram Alpha, творение на Стивън Уолфрам, обещава търсене на естествен език, а не запитвания чрез ключови думи. Първите отзиви за услугата са противоречиви. Макар и да връща някои интересни резултати, новата търсачка търпи и критики.
Вместо да конкурира Google и евентуално да го измести, Wolfram Alpha по-скоро го допълва. Търсещата машина прави някои неща по-добре от Google и има потенциал да заеме ниша от пазара. Може би това ще е достатъчно за Уолфрам.
Едва ли обаче подобна цел е достатъчна за Microsoft. Обновената търсачка Kumo директно ще конкурира Google, дори и от Редмънт да не декларират явно амбициите си.
Не е тайна за никого, че Microsoft иска да застигне и дори надмине Google в интернет търсенето, което поглъща все по-големи рекламни бюджети. Опитът на Microsoft да придобие Yahoo беше мотивиран от желанието на софтуерната компания да увеличи приходите от своята услуга Live Search.
Провалът на сделката насочи Редмънт към разработка на собствен конкурент на Google. Когато бъде пусната, Kumo ще се опита да привлече потребители от Google – нелека задача, като се има предвид кое е нарицателното за уеб търсене в съзнанието на повечето хора.
Освен на функционални възможности, Kumo ще разчита и на репутацията на Microsoft да създава стабилни продукти, с поносим брой проби и грешки.
Google, от друга страна, обича да казва, че продуктите му са в постоянен бета стадий, като това особено важи за новия браузър Chrome. Щом има нова функционалност, компанията я пуска за потребителите, без да поставя акцент върху номера на версията.
Пазарът на търсене в интернет е благодатен. Но дори и за Microsoft не е гарантирано, че ще може да вземе това, което иска от него.
Съществува голям риск Kumo да не достигне желаните параметри. Преднината на Google е толкова голяма, че опитващите се да пробият нови технологии за търсене много бързо се превръщат в разочарования.
Конкуренцията обаче е важна за крайните потребители, защото подтиква компаниите да развиват и правят продуктите си по-добри. Wolfram Alpha и Kumo най-малкото ще изиграят ролята на ускорители на развитието в уеб търсенето.
Ситуацията на пазара за търсене в момента наподобява в известна степен тази при браузърите преди няколко години. След като изхвърли Netscape от играта, Microsoft не бързаше да променя Internet Explorer, поради липса на конкуренция.
При нарастващата популярност на Firefox обаче, Microsoft вдигна оборотите и бързо създаде ново поколение браузър, по-сигурен и с много повече възможности.
Firefox продължава да расте, а Европейската комисия иска от Microsoft да отдели Internet Explorer от Windows и да осигури равни възможности за конкурентни продукти – било то Firefox или Chrome.
При това развитие, Microsoft има пълно основание да иска нейните конкуренти да направят същото по отношение на търсенето, тъй като подразбиращата се търсачка и във Firefox, и в Chrome е Google.

по темата: „Две нови търсачки предизвикват Google”

добавете коментар...

  1. TNWO

    az si tursia s Live Shears.Google go izpolzvam zaradi prevoda4a,koito ima bg ezik

Коментар