Дизайнерските постижения на Sony бяха признати за втори път в разстояние на само два месеца. 16 продукта, обхващащи целия диапазон на гамата Sony, получиха „червени точки” за продуктов дизайн (“red dot award: product design 2009”) на един от най-големите международни конкурси в тази област.
Нагледно доказателство за новаторския подход на Sony към дизайна, 360-градусовият стъклен високоговорител от висок клас NSA-PF1 бе сред 49-те продукта от над 3000 кандидатури, получили елитния приз “best of the best” за “най-високо качество” в раздаването на червени точки за продуктов дизайн. Високоговорителят попадна в тясната категория от продукти, обединяващи “дръзки форми, които притежават потенциала да влияят върху продуктовата ни култура в дългосрочен план и да дават насока за бъдещ дизайн”.
„Червените точки” са ясен пример за предизвикателството, което Sony отправя към нормите на технологичния дизайн, за да произведе качествени продукти, които са, казано простичко, несравними. “Sony инвестира в дизайна и твърдо смята, че той налага ценностите на нашата марка, а именно качество и превъзходство,” коментира г-н Kaдзумаса Сато, началник на Криейтив центъра на Sony. “Изключително ни е приятно да получим това признание; “червената точка” като печат за качество на нашите продукти показва ангажимента ни да проектираме новаторски и лесноизползваеми модели”.
Дизайнерът на наградения високоговорител NSA-PF1 г-н Такахиро Цуге, старши служител в Криейтив центъра на Sony Corporation, обяснява с какви предизвикателства се е сблъскал от разглеждането на идеите до реализацията им. “С NSA-PF1 имах възможност да се съсредоточа върху подчертаването на техническите му различия. Все пак, при конфигурация, състояща се само от няколко основни елемента, всички те решаващи от функционална гледна точка, предизвикателството бе да постигнем естетичен продукт с максимално високо качество, което е и една от основните ни ценности в областта на дизайна”.
Sony получи също 17 награди за продуктов дизайн, включително 3 златни отличия, от независимата институция International Forum Design (iF) през март 2009 година.
Криейтив центърът на Sony ще получи своите “червени точки за продуктов дизайн” на церемония, която ще се състои на 29 юни 2009 година в Есен, Германия.
red dot: “best of the best”
Озвучителна система NSA-PF1 – Sountina
NSA-PF1 е уникална, самостоятелна, eлегантна колона, която съчетава стъкло, кожа и уютно осветление. Тя възпроизвежда музика в 360-градусов диапазон и е едновремменно звуков и визуален център на всяко помещение. В един свят, където тенденцията да се наслаждаваме на музиката самостоятелно набира скорост, NSA-PF1 прокарва нова ценностна система, насърчаваща хората да се събират, за да си говорят и да слушат музика заедно. Той предлага нов тип удоволствие за слушателите, което дава предимство на общуването. Формата е материалното въплъщение на следната концепция: един продукт, заобиколен от хора, които слушат музика като на миниконцерт. Приоритетът при проектирането на тази озвучителна система не бе да се предлагат висококачествени характеристики или функции, а да се измисли дизайн, който да бъде използван като предмет от интериора, подходящ за различни декори и типове начин на живот.
“red dot”
Цифров фотоапарат Cyber-shot DSC-T700
Цифров фотоапарат Cyber-shot DSC-T77
Цифров фотоапарат Cyber-shot DSC-W300
Слушалки серия Active Style
Цифров аудиоплейър WALKMAN серия S
Слушалки MDR-EX500
LCD телевизор BRAVIA EX1 Picture Frame
Цифров огледално-рефлексен фотоапарат α900
Система за домашно кино DAV-F500
HDV камера HVR-Z7
Цифрова фоторамка S-Frame серия DPF-V
VAIO серия Z
Цифрова Handycam камера HDR-TG1/TG3
Цифрова Handycam камера HDR-CX120/CX100/CX105E/106E
Цифрова Handycam камера серия DCR-SX