“Малките” браузъри увеличават пазарния си дял

По-малко популярните уеб браузъри са увеличили дела си през май, показват данните на Net Applications.
Така например, при Apple Safari се наблюдава ръст от 8,2% през април до 8,4% през май. Chrome, браузърът на Google, бележи увеличение от 1,4% до 1,8%.
В края на месеца Google пусна нова версия на Chrome, която вероятно е повлияла на пазарния дял на браузъра.
Норвежкият проект Opera също върви по възходяща линия. Делът на браузъра е нараснал от 0,68% до 0,72% за един месец.
Най-популярният уеб браузър, Internet Explorer на Microsoft, е загубил позиции през май. Според данните на Net Applications, общият дял на различните версии на IE възлиза на 65,6%, докато предходния месец е бил 66,1%, е една година по-рано – 73,8%.
Статистиките сочат, че през май пазарният дял на Internet Explorer е достигнал рекордно ниско ниво за последните 10 години.

Новата версия 8 на Internet Explorer вече има 6,85% дял в разпределението на браузърите.

Firefox, вторият по популярност уеб браузър, поддържа практически постоянно ниво на присъствие. Делът на приложението с отворен код се измерва на 22,5% в световен мащаб.

През 2013 година Firefox може да стане най-популярният браузър, като ще изпревари настоящия лидер Internet Explorer. Това прогнозира Аза Доцлер, ръководител на отдела по обществено развитие в Mozilla, отчитайки тенденциите от последните години.
Сумарният дял на всички останали браузъри е около 1%, показва статистиката на Net Applications.

по темата: „“Малките” браузъри увеличават пазарния си дял”

добавете коментар...

  1. ?

    StatCounter имат много по-точни данни от NetApplications.

Коментар