Битката за бъдещото на телевизията започва сега. Различните системи ще трябва да се обединят, за да имат потребителите изчерпателни възможности за получаване на необходимото съдържание, се посочва в нов анализ на Gartner.
В момента бъдещето на телевизията все още е неясно. Съществуващите играчи са заели отбранителни позиции, а новите – телекоми, уеб портали, търсещи системи и гиганти като Apple и Microsoft – кроят планове за доминираща позиция на пазара.
Амбициите са налице, макар че засега няма ясен бизнес модел за телевизията от следващо поколение.
В играта са замесени оператори на мрежи за телевизионно разпръскване, кабелни мрежи и IP телевизия. Тук са и производителите на STB устройства като Cisco и Motorolа, производителите на телевизори от ранга на Sony и Samsung, както и доставчиците на платформи Sun, Adobe, Microsoft и Apple.
Телевизионният пазар е в прицела още на водещите интернет компании като Google, Yahoo, Amazon и Hulu, а също и на доставчиците на онлайн видео услуги.
Най-голяма роля в бъдещата телевизия обаче ще имат самите потребители и, разбира се, рекламодателите, които са основен фактор и в днешната телевизия.