Предстои битка за бъдещото на телевизията







Битката за бъдещото на телевизията започва сега. Различните системи ще трябва да се обединят, за да имат потребителите изчерпателни възможности за получаване на необходимото съдържание, се посочва в нов анализ на Gartner.

В момента бъдещето на телевизията все още е неясно. Съществуващите играчи са заели отбранителни позиции, а новите – телекоми, уеб портали, търсещи системи и гиганти като Apple и Microsoft – кроят планове за доминираща позиция на пазара.

Амбициите са налице, макар че засега няма ясен бизнес модел за телевизията от следващо поколение.

В играта са замесени оператори на мрежи за телевизионно разпръскване, кабелни мрежи и IP телевизия. Тук са и производителите на STB устройства като Cisco и Motorolа, производителите на телевизори от ранга на Sony и Samsung, както и доставчиците на платформи Sun, Adobe, Microsoft и Apple.

Телевизионният пазар е в прицела още на водещите интернет компании като Google, Yahoo, Amazon и Hulu, а също и на доставчиците на онлайн видео услуги.

Най-голяма роля в бъдещата телевизия обаче ще имат самите потребители и, разбира се, рекламодателите, които са основен фактор и в днешната телевизия.

Коментар