Броят на потребителите на мобилни навигационни системи ще достигне 26 милиона в целия свят през следващата година, прогнозира ABI Research.
Икономическата рецесия повлия негативно на бизнеса с автомобилни и персонални навигатори, но в същото време продажбите на смартфони с GPS приемници рязко са се увеличили.
Най-голям ръст на пазара се наблюдава в Азиатско-Тихоокеанския регион. На добър бизнес с GPS смартфони се радват практически всички основни играчи, вкл. и новите – с платформи Android, iPhone и WebOS.
Цената остава основна пречка за още по-бързо навлизане на мобилната навигация, посочва ABI Research. Има се предвид не цената на самите устройства, а регулярните такси за ползване на мобилни услуги. AT&T Navigator за iPhone, например, струва $10 месечно.
Един от начините за намалявате на цените на навигационните услуги е доставчиците да внедрят системи за контекстна реклама, препоръчва ABI Research. По-ниските цени ще увеличат популярността на този тип услуги.