Бизнесът е под силен натиск да разбира данните

Никога по-рано бизнесът не е бил под толкова силен натиск, колкото е в момента, да разбира данните, свързани с оперирането на организациите, и да е в състояние бързо да взема адекватни решения, базирани на тях.

"Днес системите за анализ позволяват отговорите да се получават със "скоростта на мисълта", а вземането на решения да се извършва на базата на широк набор от източници на информация. Потребителите наблюдават резултатите от анализите в подходящ, лесен за възприемане вид и разполагат със средства бързо да споделят информацията", коментира Джефри Вавра, мениджър проучвания софтуер за IDC CEMA.

Но първата стъпка към всичко това е изграждането на среда за бизнес анализ, в която е решен проблемът с чистотата на данните, отстранено е дублирането на информация и функционалности, оптимизиран е начинът на използване и са контролирани разходите за поддръжка, допълва Вавра.

Пазарът на аналитични решения достигна $7.8 милиарда долара в световен мащаб в условията на започнала криза, като отбеляза годишен ръст от 10.6%, надминавайки очакванията, сочат данни на IDC.

Наблюдава се развитие на следващо поколение архитектури, които еволюират в по-бързи, по-гъвкави аналитични средства. Те се прилагат върху все по-голям брой източници на данни и по-голяма база от потребители в организациите, отчитат анализаторите.

Експерти от IDC, консултантски организации и мениджъри, преминали през проекти за фирмена ефективност, ще представят гледни точки за това как да се максимизира ползата от технологиите за анализ (BI) по време на международната конференция "IDC Business Intelligence Roadshow 2009", която ще се проведе на 17 септември в Кемпински хотел Зографски София.

Събитието е част от верига конференции, които IDC провежда в още 14 страни в Централна и Източна Европа, започвайки на 17 септември в София и завършвайки във Варшава на 19 ноември. Конференцията цели да помогне на ръководители от различни сектори на икономиката да разберат как технологиите за анализ подпомагат реализирането на съвременни управленски методи.

"Очаквам много интересно събитие, защото присъствието на партньори с различна BI история ще предложи и дискусия по фундаменталния въпрос "Мит ли е "ключът към ефективността"" в днешната противоречива организация: географски разпръсната, с децентрализирани операции, но с централизирано вземане на стратегически решения", каза Нели Вачева, управител на IDC България.

Сред партньорите на конференцията са водещи производители на решения за бизнес анализ като QlikTech, Microsoft, StatSoft и системните интегратори Balkan Services, BTS и InterConsult Bulgaria.

Тази година програмата на IDC Business Intelligence Roadshow включва и практическа сесии, с представяне на случаи от практиката, технологични решения за анализ в управлението на контактите с клиентите и аналитични средства в борбата с финансовите и документни измами.

Коментар