Динамични промени се наблюдават на софтуерния пазар в България. Водещият разработчик Микроинвест обяви значително намаление на цените на някои свои продукти за управление на магазини, складове и ресторанти.
Решението е част от антикризисния план на компанията, обявен през август на национален семинар и целящ да смекчи ефектите от икономическия спад.
Освен агресивна редукция на цените, компанията въвежда три иновативни продукта. Това са "Cyber café" (система за дистанционна поръчка в заведения), софтуер за видеосистема, целяща предотвратяване на кражби в супермаркети, и "Microinvest Телефонна централа" – решение за управление на комуникациите в малки и средни фирми.
Важна част от антикризисния план са и стартиралите обучения и семинари, които са напълно безплатни за настоящи и потенциални клиенти на компанията. На тях освен чисто продуктови обучения се анализира и икономическата обстановка в страната, а специалисти съветват клиентите как по-лесно да преодолеят моментните трудности.
Резултатите на българските ИТ компании през последното тримесечие на 2009 г. ще дадат по-ясна картина за бъдещето на сектора в страната, коментира управителят на Микроинвест Виктор Павлов.
"Причината да намалим стойността на хардуерния лиценз с 50% и с 10% на част от ценовите си пакети не са конкурентни действия, а последователна политика, която ние ще следваме", допълни Павлов.