ИТ маркетолозите са сред най-засегнатите

Около 6000 маркетолози от ИТ сферата ще загубят работата си до края на настоящата година, според нов доклад на IDC.

За първи път от краха на дотком бизнеса насам ИТ доставчиците ще редуцират маркетинг бюджетите. Намалението през 2009 година се оценява на 8,3%.

Освен това, много ръководители на маркетингови отдели в ИТ компании работят под голямо напрежение. Около 70% от тях се сблъскват със сeриозни организационни промени.

IDC прогнозира, че до края на годината 6000 маркетолози в ИТ бизнеса ще загубят работата си. Подобна тенденция се наблюдава от началото на годината и в България – голям брой маркетинг и ПР мениджъри на ИТ компании смениха работното си място.

Анализаторите отчитат пренасочване на маркетинговите бюджети в условията на криза. Вместо за продуктов маркетинг, парите се изразходват в тематични кампании.

През 2009 година се наблюдава създаване на общи отдели за продажби и маркетинг и все по-често един човек ръководи и двете дейности, отбелязва IDC.

Коментар