Обработката на документи струва скъпо на фирмите












В много организации средните разходи, свързани с обработка на документи, възлизат на от 5 до 10% от приходите от продажби, като разходите за устройства и консумативи са една малка част от тях, обяви IDC.

Прецизният контрол върху дейности като създаване, съхранение, преобразуване в електронен вид, извличане, споделяне и отпечатване на документи може да доведе до снижаване на разходите с 30-40%.

Отчитайки този проблем, производителите на периферни печатащи устройства създадоха пакети от услуги, които помагат на организациите да снижат непреките си разходи.

Възможностите за контрол на разходите за документооборот и печат на документи ще бъдат във фокуса на конференцията Document & Print Мanagement Solutions 2009, която IDC България организира в петък, 25 септември, в столичния х-л Арена ди Сердика.

В резултат на широкото разпространение на продукти за документооборот от по-старо поколение в предишните години, сега е налице проблем с разбирането на мощните механизми за анализ и контрол на съдържанието, които предлагат съвременните технологични средства, посочиха от IDC.

Задачата за управлението на документооборота, що се отнася до реализирането на работни процеси, се трансформира в управление на знанието и се свързва с управление на жизнения цикъл на информацията.

Производството и логистиката на документи (управление на изхода) освен че ангажира сериозни ресурси и генерира значителни разходи, създава екологични проблеми. Някои индустрии, например фармацевтичната, дори са изправени пред регулации, които са насочени към ограничаване на печатните документи с цел постигане на екологичен ефект.

Очакванията са, че през следващите години еко регулациите ще станат още по-строги.

Коментар