Солена глоба за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията наложи глоба от над 295 хиляди лева на "Ви Ес Вижън" ЕООД и 31,620 хил. лв. на "Баит Заав" ООД за заблуждаваща реклама. Нарушен е чл. 32, ал. 1 от ЗЗК, уточнява КЗК.

Повод за образуване на производството е многократно излъчената със скролове и спотове реклама на игра в предаването на Нова телевизия "Сделка или не". Според условията, с поне 3 sms-а могат да се спечелят 8 броя плазмени телевизори и голяма награда – тристаен апартамент в София.

Доказателствата по преписката показват, че дружеството Ви Ес Вижън, което е създало рекламните съобщения, е посочило също така интернет страница с публикуваните пълни условия на играта. На тази страница обаче е присъствало изискването за минимум 50 SMS съобщения към кратък номер 1998 за разпределението на голямата награда.

Комисията счита, че така формулирани условията за участие от Ви Ес Вижън са заблуждаваща реклама с цел мотивиране на зрителите към участие в играта.

По отношение на Баит Заав, продуцент на "Сделка или не", КЗК установи, че дружеството не е възложило и изисквало от водещия да представя коректно играта, който, в противоречие на излъчваните в предаването заставки и спотове, е приканвал зрителите да изпращат само 1 sms.

При определяне на санкцията, Комисията е взела под внимание факта, че рекламата е достигнала до максимален брой зрители – излъчвала се е от национална ефирна телевизия на територията на цялата страна всеки делничен ден по няколко пъти и в най-гледаното време.

Коментар