Продажбите на компютри с Windows са скочили с 49 процента на годишна база в седмицата, когато беше обявено пускането на Windows 7 – това установи фирмата за пазарни проучвания NPD Group, цитирана от Internet News.
Въпреки че звучи впечатляващо, тези цифри са в известен смисъл ниски – особено ако се сравнят с пускането на Vista в началото на 2007. PC продажбите тогава скочиха с 68 процента спрямо предходната година.
Причините да не се повтори шеметният скок в продажбите са сложни, разсъждават анализаторите от NPD. От една страна те посочавт факта, че “Vista имаше известно предимство от гледна точка на времето на нейното пускане за крайни клиенти, 30 януари 2007, тъй като януари традиционно има по-голямо отражение върху продажбите в сравнение с октомври”.
От друга страна Windows 7 трябва да се конкурура хем с Vista, хем с Windows XP, които са все още на пазара и заедно формират 20 процента от продажбите на Windows-базирани PC-та в седмицата на обявяването на Windows 7.
В крайна сметка от анализаторската агенция признават, че с този паралел все едно се опитват да сравняват круши с футболни топки – неуместно е.
Това откровено е платена реклама от MS.