Гласов спам и фишинг се готвят за атака срещу VoIP мрежите

Потребителите на гласови услуги през Интернет (VoIP) да се готвят за атаки от рода на спам и фишинг. За това предупредиха анализатори от компанията Ovum.

Въпрос на време е появата на подобни заплахи за бизнеса, който все по-широко възприема технологията VoIP. В момента претенциите на потребителите са фокусирани предимно върху качеството на гласа и функционалността на услугата.

Много скоро обаче на дневен ред ще излезе проблемът със сигурността на VoIP, твърдят анализаторите. Рискът за бизнеса идва от атаките с гласов спам и фишинг, който в случая се нарича “вишинг”.

При спам атаките, гласови съобщения “наводняват” фирмената VoIP мрежа по сценария, познат ни от електронната поща. Вишингът е по-висша форма на заплаха, която използва гласов спам, за да се добере до персонална информация.

Други възможни заплахи за VoIP потребителите са “tool” измамите. Те са свързани с провеждане на скъпо-таксувани разговори към номера, от които извличат полза хакерите. В момента измамата става чрез хора, но в бъдеще “работата” ще вършат програми, които инфектират мрежата.

Прогнози на ФБР сочат, че подобни измами в телефонните мрежи, независимо дали са VoIP или традиционни, струват на бизнеса около 4 милиарда долара годишно. Отделите по сигурност обикновено се концентрират върху компютърните мрежи и заплахите срещу тях, като забравят за рисковете от телефонните системи.

Всеки потребител с автоматизирана телефонна система е изложен на риск. Една малка промяна в конфигурацията на системата може да струва на дадена компания десетки хиляди долари от такси за мошенически разговори.

Допълнително, уязвената система може да се използва за подслушване на телефонните обаждания и гласовата поща. Така хакерите биха се добрали до важна информация, като например данни за персонална идентификация.

Съществуват и огромни рискове за репутацията на компаниите с “пробити” телефонни системи. Хакери, работещи за конкуренцията, могат да подменят служебните съобщения за обслужване на клиентите, или пък да насочат линията за помощ към…телефона на компания за секс услуги, например.

Според анализаторите от Ovum, до две години заплахите за VoIP мрежите може да придобият критичен характер и би било безразсъдно бизнесът да ги игнорира. Eкспертите съветват потребителите да определят мястото на VoIP в тяхната бъдеща дейност и още отсега да помислят за защита чрез технологии за филтриране.

по темата: „Гласов спам и фишинг се готвят за атака срещу VoIP мрежите”

добавете коментар...

  1. TelQuell

    Хей, много ги боли БТК и др. подобни от интернет-телефонията !
    Чудят се как да сплашат хората, но това няма да им помогне – светът върви към поефтиняване на тел. разговори.
    Това се диктува от развитието на техниката, която става все по-ефективна, и по-евтина.
    Отделно от това, на пазара непрекъснато навлизат и нови фирми, които предлагат нови решения – като Скайп, или локалните доставчици на ТV и интернет. Какво им струва да прокарат по кабела и телефонна връзка ?
    Па дори това да е само за абонатите на Кабела – ще си говорят баби и пенсионери денонощно за 0 пари !

Коментар