Брилянтната кампания на IKEA във Facebook

Шведският град Малмьо е едно забележително място. Миналата седмица там се събраха всички европейски министри, отговорни за развитието на електронното правителство, и очертаха бъдещото развитие на e-government проектите в Европа. Много хора пък харесват това място, защото е дом на една любима навремето група поп-изпълнители – Cardigans.

Скоро обаче младите хора, които активно общуват онлайн, ще асоциират това място най-вече с едно нещо – IKEA.

Шведският доставчик на обзавеждане тип “аламинут” реши да отвори нов магазин в Малмьо без обаче да “потроши” огромни суми пари за реклами, чрез които да накара хората да узнаят за новото място, съобщи CNet News.

Вместо това IKEA нае малка местна ПР агенция, която създаде Facebook профил за мениджъра на магазина Гордън Густавсон. В продължение на две седмици в този профил се появяваха снимки от изложбените салони на IKEA, които предстои да отворят врати. Снимките се трупаха във фотоалбума на Густавсон във Facebook.

След това се разчу, че първият, който “тагне” името си към даден продукт в някоя от снимките, ще получи продукта. Е, като се има предвид що за клюкарник е Facebook, мълвата бързо се разнесе и безчет ентусиасти се втурнаха да прикачват имената си към снимките с надежда да спечелят я нов диван, я ново легло, я нова ваза за изкуствени цветя.

Много скоро се оказа, че хиляди шведи с ентусиазъм разпространяват снимки от новия магазин на IKEA чрез своите лични профили, правелки по този начин уникална рекламна кампания.

Случаят не е сензация, но е един хубав пример как една добра идея в съчетание с мощта на социалните мрежи онлайн може да направи много за един бизнес. При това без много пари.

Коментар