OpenAI иска да запази GPT като търговска марка

OpenAI провокира появата на много продукти с изкуствен интелект, сходни на ChatGPT
(снимка: CC0 Public Domain)

OpenAI, разработчикът на популярния AI бот ChatGPT, се опитва да защити своето творение, като забрани на конкурентите да използват абревиатурата GPT (Generative Pre-trained Transformer) в техните продукти.

Според медийни публикации, OpenAI е подала заявление до Службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO), за да превърне абревиатурата GPT в своя интелектуална собственост.

TreatGPT, MedicalGPT, DateGPT и DirtyGPT са само някои от алгоритмите, които се появиха заедно с ChatGPT, но бяха създадени от други стартиращи компании, отбелязва TechCrunch. Не е изненада, че OpenAI да иска да отдели собствената си разработка от продуктите на конкурентите.

Твърди се, че OpenAI е подала заявление до USPTO през декември миналата година, а през март тази година е поискала от агенцията да ускори разглеждането му, позовавайки се на появата на много фалшиви приложения с подобно име на пазара.

Искането обаче е отхвърлено, тъй като адвокатите на компанията не са предоставили „съответни документални доказателства, потвърждаващи обосноваността за ускорено разглеждане на заявлението”. Това означава, че USPTO ще продължи да разглежда молбата за търговска марка GPT на OpenAI както обикновено, което може да отнеме до пет месеца.

Експерти от индустрията обаче смятат, че OpenAI има всички шансове заявката ѝ за патент в крайна сметка да бъде одобрена, въпреки че може да възникнат трудности. Факт е, че съкращението GPT съдържа думата Transformer, която беше използвана от Google през 2017 г. в наименованието на архитектурата на невронната мрежа.

Коментар