Eлектронна поща навсякъде, по всяко време и на всякакво устройство, за индивидуални и за бизнес потребители – това е идеята, заложена в новата услуга VivaMail на оператора Vivacom, която бе представена снощи. VivaMail обединява в един пакет три услуги – e-mail хостинг, мобилна електронна поща и мобилен интернет.
Новата услуга се базира на платформата на Microsoft Communication Services. За бизнес потребителите това трябва да означава, че вместо да инвестират в скъпа инфраструктура – да купуват хардуер и MS Exchange или Lotus Domino сървър – те могат да ползват електронна поща само срещу месечна такса, под формата на външна услуга. При това мобилният вариант на електронната поща прави възможно тя да е достъпна за всеки служител навсякъде, където пътува, по всяко време на денонощието.
Според данни на софтуерния гигант от вече внедрени такива решения на световния пазар приложението може да намали с 40 до 60 процента разходите за e-mail комуникация на малкия и среден бизнес. Спестяването идва от факта, че не се налага да се закупува софтуер и хардуер за фирмената електронна поща, не се поддържа щатен ИТ специалист, който да се грижи за системата, не се плащат такси за поддръжка.
VivaMail тръгва на пазара с три тарифни плана. Пакетите са с месечни цени от 15 до 30 лв. и включват до 1000 МВ трафик. Така например най-малкият пакет от 15 лева включва 20 MB за е-поща и мобилен интернет, по 0,30 лв. на MB след изчерпване на включените в пакета, 100 MB пощенска кутия. Пакетът от 20 лева включва 50 MB за е-поща и мобилен интернет, по 0,30 лв. на MB след изчерпване на включените в пакета и 1 GB пощенска кутия. Третият, най-скъп пакет, лева увеличава предвидения трафик до 1000 MB, цената на мегабайт над лимита остава 30 ст. и размерът на пощенската кутия остава 1 GB. И в трите случая за електронна поща се поддържат протоколоте Active Sync, POP3, IMAP, OWA, като тарифните планове от 20 и 30 лева добавят към това и Mapi – протокол за споделяне на календара.
Другата отличителна черта на VivaMail е фактът, че платформата е съвместима с практически всички смартфони, които се продават в момента на пазара, а не се базира на едно единствено устройство.
„В България само 55 хиляди са хората, които имат мобилен достъп до служебния си мейл. От тях само във VIVACOM сме над 4000 човека. Вярваме, че с платформата и условията, които предлага VivaMail, ще удвоим тази цифра за по-малко от 3 години – прогнозира търговският директор на телекома Александър Димитров. – С VivaMail компаниите ще могат да се фокусират изцяло върху бизнеса си вместо върху управление на e-mail инфраструктурата си”, допълва още той.
„VIVACOM е един от най-иновативните телеком оператори, с които работим в Европа и притежава една от най-развитите мрежи в България. Партньорството ни се базира на предоставянето на софтуер и услуги от Microsoft, за да могат VIVACOM да създават и предлагат високо конкурентни решения на широката база от техни потребители”, обясни Павлос Кириаку, мениджър стратегически партньорства за Microsoft Централна и Източна Европа.