Глобалният пазар на таблети ще нараства с 8,1% годишно, за да достигне 3,1 милиарда долара през 2031 г., над два пъти повече от 1,5-те милиарда долара през 2022 г., сочи прогноза на изследователската компания Transparency Market Research.
Според анализаторите, продажбите на таблети ще растат поради преносимостта на подобни устройства и способността им да изпълняват всякакви задачи – като работа с документи и електронна поща. Освен това сегментът на хибридните устройства, които могат да се трансформират от таблет в лаптоп и обратно, допринася за възхода на пазара.
Прогнозата на Transparency Market Research рязко се различава от данните на анализаторите от Allied Market Research. Те очакват глобалните продажби на таблети да нарастват средно с 16,7% годишно, за да достигнат 325,15 милиарда долара до 2031 г. спрямо 70,72 милиарда долара през 2021 г.
Изследователите отдават очаквания ръст в продажбите на таблети на общия подем в търсенето на подобна електроника, разширяването на корпоративния сегмент и увеличаването на продажбите на хибридни устройства. В допълнение, общата цифровизация на икономиката, технологичният прогрес и развитието на нови възможности за интернет комуникации могат да окажат допълнително положително влияние върху сегмента на таблетите.
Като фактори, възпрепятстващи развитието на пазара на таблети, експертите цитират сравнително краткия живот на батерията и факта, че навлизането на нови компании на пазара доведе до “комодитизация” (терминът се отнася до ситуацията с продукти, които стават доста евтини за масово производство, когато вместо един уникален продукт има много марки).
Според изчисленията на IDC, глобалният пазар на таблети е достигнал 162,8 милиона единици през 2022 г., което е спад от 3,3% спрямо предходната година. Въпреки спада, регистрираният обем все още е доста над нивата отпреди пандемията, посочват анализаторите.
През 2022 г. само Apple успя да покаже растеж при таблетите. Американската марка продаде 61,8 милиона устройства, което е със 7% повече от резултата през 2021 г. На второ място е Samsung, който е продал 30,3 милиона таблета и е загубил 0,8% спрямо доставките през 2021 г.
Челната тройка допълват таблетите Kindle на Amazon, от които са продадени 16 милиона бройки през 2022 г., което е спад от 0,7% спрямо предходната година.