Европа гласува онлайн за био лого

Европейската комисия прикани всички граждани да гласуват в заключителния етап на конкурса за лого на ЕС за биологични продукти. Гласуването ще се осъществява онлайн на уеб страница на Комисията, където до 31 януари ще бъдат изложени трите проекта на лого, допуснати до финалния етап.

С новото лого се цели повишена защита на потребителите и популяризиране на биологичното земеделие. За разлика от сегашното лого, спечелилото конкурса лого ще бъде задължително за всички предварително пакетирани биологични продукти, произхождащи от 27-те държави-членки на ЕС и отговарящи на стандартите за етикетиране.

Новото лого трябва да представя ЕС както в рамките на неговите граници, така и извън тях. То следва да е лесно за запомняне и да предизвиква асоциации с ЕС и биологичното земеделие, без да се използват каквито и да са думи или букви.

Европейската комисия покани за участие студенти по дизайн и изкуства, като за целта обяви конкурс, открит за предложения от април до юни 2009 г. Общо 3422 бъдещи дизайнери представиха своите новаторски предложения.

След изтичане на срока за представяне на предложения, жури от международно известни личности премина към следващия етап от конкурса, като подбра за заключителния етап три проекта на лого.

Коментар