Seagate се прицелва точно в бизнеса с Pulsar SSD


Seagate обяви пускането на Pulsar – твърдотелен носител (SSD) за сървъри и блейд машини. Според корпорацията, това е само първият от цяла серия корпоративни SSD продукти. Фамилията ще носи същото име.

Pulsar се характеризира с 2,5-инчов форм фактор и пасва идеално на стандартна 2,5-инчова „тава“ за диск със 7 мм височина. Моделът има и DRAM кеш, така че никакви данни не се губят в случай на внезапно прекъсване на електрозахранването.

Но защо този обикновен на пръв поглед продуктов анонс е от значение? Може би защото големият производител има добри шансове плюс добра стратегия да стане огромен фактор на пазара на твърдотелни носители от корпоративен клас.

Основният коз за заграбване на пазарен дял на Seagate е досегашната й работа в корпоративния сегмент. „Pulsar е здрав корпоративен диск от Seagate. Никой друг не познава корпоративния бизнес толкова добре като нас“, аргументира се Тереза Уърт, старши маркетинг мениджър в компанията.

За твърдението й показателен е фактът, че дискът е с интерфейс SATA 3Gbit/s, а не примерно 6Gbit/s SAS или PCIe – SATA II епредпочитан от OEM парнтьорите, защото чипсетите на сървърните дънни платки идват точно с него. OEM доставчиците определено не биха били щастливи да им се налага да поддържат допълнителни интерфейси, защото това ще увеличи разходите им и ще оскъпи продуктите им. Според Уърт, чипсетите ще еволюират и ще започнат да поддържат SAS директно.

Четири категории корпоративни клиенти са бъдещият пазар на Pulsar. Две от тях са високият клас и средният клас външни дискови масиви за съхранение на данни, от типа на EMC Symmetrix и Clariion. Третата категория са сървърите с DAS и нисък клас RAID контролери.

Четвъртата ниша, към която Seagate има апетит и към която се прицелва Pulsar, са блейд сървърите и сървърите за общо приложение. Именно тук SSD носителите предлагат много голямо предимство, защото осигуряват бързодействие и добра производителност при много ниски нива на енергоконсумация. Това прави възможни енергийно ефективните и „наситени“ сървъри.

Seagate навлиза късно на пазара на SSD носителите, даже е направо закъсняла, коментира The Register.

Макар и закъсняла, Seagate има доста добри шансове да дръпне напред бързо, защото има много добри отношения с OEM партньори, а и много на брой. Това са хардуерни производители като Dell, HP, IBM и Sun (при сървърите), наскоро навлязлата Acer, експертите по съхранението на данни EMC, Dell, Hitachi Data Systems, HP, IBM, NetApp, както и 3PAR, а също Compellent, Fujitsu, Pillar, Sun, Xiotech и др.

Коментар