Нова инфраструктура на услугите за печат, предназначени за бизнес потребители, обяви НР IPG („Решения за печат”). Целта е да се улеснят и подобрят достъпът, поръчването, сключването и управлението на договори за печатни услуги както за партньорите, така и за клиентите, поясниха от компанията.
Промяната се извършва в рамките на плана за трансформация на предложенията на HP към партньорите, обвързани с договор. Такива са програмата Channel-led Pay-per-Usage (CLPPU), Pay-For-Print (PFP) и други, които ще започнат да се предлагат в България на по-късен етап.
Всички услуги позволяват адаптиране спрямо конкретните нужди на клиентите. По този начин те могат да се освободят от всекидневните задължения за управление на печатните устройства – от следене и управление на работата на целия набор устройства до подмяна на консумативите и поддръжка.
Pay-For-Print (PFP) подпомага договори за управление на консумативите, в които НР осигурява на изпълнителя необходимата инфраструктура за първоначална оценка на нуждите и последващото управление на договора. PFP на практика автоматизира почти целия процес: поръчката, изпълнение на поръчката, издаване на счетоводен документ, транспортирането и рециклирането на използваните консумативите. Програмата реагира, когато нивото на консуматив в касетата падне под определена граница и автоматично поръчва нова, която се доставя в рамките на 48 часа.
Програмата Channel-led Pay-per-Usage (CLPPU) е създадена за партньори, които вече имат или искат да инвестират в изграждане на инфраструктура, позволяваща ценообразуване на база отпечатани страници и извършване на първоначална оценка на печатната среда. НР осигурява достъп до устройства, консумативи и услуги. Дистрибуторите от своя страна ги предлагат на своите клиенти при договорите, базирани на принципа на ценообразуване „цена на страница”, използвайки собствена инфраструктура.
Преструктурираната организация на търговския канал в момента е доста по-близко до структурата на бизнес звената на НР и ще бъде поддържана от новите решения, която тя ще предлага. Отговорността за продажбите от търговския канал в Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА) ще премине от Solution Partners Organization (SPO) към всяка една от основните бизнес групи на компанията: „Решения за печат” (IPG), „Персонални системи” (PSG), „Сървъри и дискови системи за съхранение” (ESS) и Технологични услуги (TS).
HP очаква това преструктурирането да подобри работата между търговския канал на HP и регионалните отдели по продажби, да намали времето, необходимо за взимане на решение и за извършване на определена задача, и да подобри отчетността на всички нива.