Ontotext обяви стратегическо партньорство с GATE и Matrixware

Българската компания за семантични технологии Ontotext, която е част от Сирма Груп Холдинг, обяви стратегическо партньорство с екипа на проекта GATE към Университета Шефийлд и с австрийската компания Matrixware Information Services. Партньорството е важна стъпка в развитието на уеб анализа и семантичните системи с отворен код. То ще позволи на Ontotext да подобри своя развоен потенциал, както и способностите си да изгражда и внедрява специализирани решения за големи корпоративни клиенти и да провежда обучения за клиентите си.

Всичко, което може да се направи с помощта на семантичните технологии, може да се извърши и без тях. Тяхната цел е да спомогнат за разработката на по-съвършени системи за управление на информацията с по-малко усилия. Все пак пред усвояването им все още има препятствия, типични за всяка нова технология – недоразвити инструменти, липса на положителни практики, липса на подкрепа и опит в индустрията. За да преодолеем тази ситуация се нуждаем от критична маса. Ето защо създадохме екип, които съчетава най-развитата платформа за анализ на текст GATE с нашата революционна семантична база данни OWLIM и платформата ни за търсене KIM, както и стабилна организация за професионални услуги в лицето на Matrixware“ – посочва Атанас Киряков, ръководител на Онтотекст.

Много организации залагат на решенията с отворен код за своите сървърни и инфраструктурни нужди, но досега е било трудно да бъде внедрена такава система например за семантично търсене или за управление на знанието, и именно тази празнина ще бъде запълнена с новото партньорство. Екипът на Онтотекст има десетгодишен опит от работата си с GATE и е внедрявал GATE – базирани системи за своите клиенти, вариращи от най-големите фармацевтични компании, до агенции за финансово разузнаване на различни държави. Обединяването с водещата австрийска технологична компания Matrixware от своя страна ще засили позициите на Онтотекст, спомагайки за създаването на още по-компетентен екип и по-цялостно обслужване на клиентите. 

Коментар