Учители: креативността е от ключово значение

Европейската комисия представи резултатите от първо по рода си проучване на креативността и иновативността в европейските училища. Данните показват, че 94% от европейските учители вярват, че креативността е от фундаментално значение за развитието в училище. 88% са убедени, че всеки може да бъде креативен.

За целта информационните и комуникационните технологии (ИКТ) се считат за изключително важни сред учителите (80%). Представата за ИКТ включва компютри, образователен софтуер, видео, средства за съвместна работа онлайн, виртуални образователни среди, интерактивни бели дъски, безплатни онлайн материали и ресурси, курсове.

Данните бяха представени на заключителната конференция на Годината на креативността и иновациите в Стокхолм.

Преобладаващата част от учителите са на мнение, че креативността може да бъде приложена във всяка сфера на знание и всеки учебен предмет – 95,5% застъпват това виждане. Преподавателите не разглеждат креативността като нещо, което е свързано само с предмети, които по същността си представляват изява на творческите способности – например изкуства, музика или театър.

Креативното мислене може да се прилага във всички области и съчетава елементи от любопитството, анализа и въображението, всичко това съчетано със стратегическо мислене.

Макар мнозинството от учителите да мислят, че всеки човек може да бъде креативен (88%) и че креативността не е качество, присъщо само на „изявените“ личности (80%), преподавателите признават, че условията за насърчаване на креативността не винаги са налични в училищата из Европа.

Коментар