LG Electronics отчете успехи на българския пазар

LG Electronics отчете 12% консолидиран ръст на продажбите си у нас през настоящата година, спрямо 2008. В двете основни продуктови направления – черна техника и мобилни телефони – южнокорейският производител достига съответно дял от 30% и 10%, според маркетингово проучване на компанията, представено днес от Чанг Сик Лий, управляващ директор за България.

В същото време пазарът на електроника у нас бележи спад от 20%, подчертаха дебело от LG.

В сферата на мобилните комуникации LG вече заема трето място както в света, така и на българския пазар, обявиха от компанията. През тази година обемът на пазара тук се е свил с около 40%, но LG достига 10% дял, отчитайки годишен ръст от над 50%.

През настоящата година успяхме да увеличим продажбите си с около 20%. В глобален мащаб за 2009 г. очакваме да се продадат 120 млн. телефони LG, което представлява над 10% пазарен дял на марката и 19% ръст спрямо предходната година”, заяви Димитър Вълев, мениджър маркетинг и продажби Мобилни комуникации. Изнесените от него данни правят LG най-бързо растящата компания в сектора на мобилните комуникации.

Пазарът на черна техника в България е сериозно засегнат от икономическата криза, като общият спад за годината е около 15%, обявиха още от компанията. LG затвърждава второто си място с 30% пазарен дял, като в някои продуктови категории си остава безспорен лидер на пазара.

При плазмените телевизори се налагаме като траен лидер с над 40% пазарен дял, а при мониторите отново водим с 22%. Към месец ноември LG заема първо място и в сектора на LED телевизорите – нова продуктова категория, която тепърва ще се развива”, заяви Иван Иванов, мениджър маркетинг и продажби за потребителска електроника и бяла техника.

Според проучване на компанията, по Коледа 40% от българите ще похарчат същата или по-голяма сума в сравнение с миналата година. 85% от анкетираните ще купуват техника за коледни подаръци, като фаворити са LCD телевизорите, мобилните телефони и лаптопите.

В LG са категорични, че и през следващата година последиците от кризата все още ще бъдат видими, но нивата на търсене постепенно ще се възстановят. Основен фактор за развитието на пазара е бързото обновяване на технологиите, което води до създаване на все повече нови продукти и скъсяване на периода за замяна на уредите.

Секторът на телевизорите ще бъде сериозно повлиян от бъдещата цифровизация, която ще провокира много потребители да потърсят нови телевизори със съответните характеристики.

Въпреки негативното влияние върху търсенето, икономическата криза има и благоприятен ефект, като позволява на добре подготвените компании да завоюват от пазарния дял на други играчи и да спечелят нови позиции”, коментира Чанг Сик Лий.

Целите на LG за следващата година включват приоритетно развитие на сектора на мобилните комуникации и черната техника. Компанията ще преследва 15% дял на пазара за мобилни телефони в България. LG ще се фокусира върху разработване на нови смартфон устройства, като предстои да представи на българския пазар модели с операционна система Windows Mobile 6.5 и няколко модела с Android.

При черната техника фокусът на компанията за 2010 г. ще бъде поставен върху LED технологиите, които по прогнози на LG ще заемат над 35% дял от българския пазар на телевизори.

Коментар