Янус Фрийс и Никлас Зенстрьом са убедени, че могат да постигнат успех в една сфера, където досега доста хора се провалиха: двамата вярват, че могат да убедят музикалните фенове да плащат по няколко долара месечно за неограничена музикална услуга.
Ако това бяха които и да е други двама ентусиасти, навярно ИТ светът щеше да им пожелае успех с нескрита насмешка и иронична усмивка. Но Фрийс и Зенстрьом имат зад гърба си два доста убедителни аргумента за успех: мрежата за споделяне на файлове Kazaa и VOIP услугата Skype. Затова може да се приеме, че тяхното ново начинание – уеб-базираната услуга Rdio – е сериозна работа.
Очаква се Rdio да стартира официално в началото на идната година. „Видяхме доста музикални услуги, издържащи се от реклама, да си идват и да си заминават, – казва Фрийс в изявление от октомври, когато разкрива намеренията на двамата предприемачи. – Ние почувствахме, че е дошло време за преразглеждане на това пространство, този път с неустоима оферта и устойчив абонаментен модел“.
Преди борени дни наблюдателни фенове забелязаха услугата Rdio достъпна за iPhone. Бърз поглед върху нея разкрива, че тя включва разнообразни функции като натрупване на колекция с музика, търсене, създаване на плейлисти, изпращане на уведомления и др. Някои от функциите са подобни на тези, които вече сме виждали в една или друга музикална услуга. Тук изглежда са обединени най-добрите функционалности, които са се доказали като предпочитани от феновете.