Ню Йорк Таймс става платен в интернет

Влиятелният Ню Йорк Таймс ще представи в идните дни новия си модел за платен достъп до съдържанието в интернет, съобщиха от изданието. Потребителите ще могат да разглеждат безплатно само ограничен брой публикации.

Въвеждането на платения модел ще съвпадне с дебюта на епълския интернет таблет. По непотвърдена информация, Ню Йорк Таймс ще сключи споразумение с Apple за разпространяване на съдържание с новото устройство.

Средствата за масова информация трябва да убедят читателите в необходимостта да плащат за статиите, е изводът от среща на американски бизнесмени и чиновници във Федералната търговска комисия.

В същото време около 80% от американците нямат намерение да плащат за информация от интернет, сочи проучване на Forrester Research.

Медийната индустрия очаква с повишен интерес експеримента на Ню Йорк Таймс, както и на изданията на Рупърт Мърдок. Въвеждането на платен достъп до онлайн съдържание отдавна се дискутира в издателския бизнес, но досега надделява скептицизмът, че подобен модел ще е жизнеспособен.

Коментар