Процъфтяващият бизнес с нови, по-евтини смартфони помогна за възстановяването на пазара на джобни устройства миналата година, но през 2010 битката за всяка малка трохичка от този бизнес ще е свирепа, а множество нови играчи ще се опитат да отхапят дял от него.
Пазарът на смартфони ще стана ултра-конкурентен, твърдят анализаторите от Strategy Analytics (SA). Добрата новина е за потребителите: войната между производителите закономерно ще доведе до спадане на цените. Естествено, за доставчиците това не е радостна вест, защото ниските цени за тях ще означават намалени маржове.
Южнкорейските фирми Samsung Electronics и LG Electronics, които сега са No. 2 и No. 3 в света, планират рязко да увеличат пазарния си дял, пускайки нови и евтини смартфони. Отпор ще има от страна на нови имена на тази арена, като например Huawei и Dell.
HTC, която произвежда устройства от висок клас, очаква тенденцията да й се отрази зле. Спад на маржовете предвижда фирмата още за първата четвърт на 2010.
Според анализаторите, най-изгодна е позицията за тези, които предлагат интегрирани устройство и услуга – такива като Apple.