Колкото повече хора знаят за iPad, толкова по-малко искат да си го купят, разкрива едно любопитно ново проучване, цитирано от PC World. Дали просто нямаме свръх-очаквания?
Поручването потвърждава, че iPad е най-малко вълнуващото ново нещо от Apple” в последните няколко години. Retrevo, онлайн магазин за потребителска електроника, е попитасл 1000 от своите клиенти за устройството. Според отговорите, голямото събитие на 27 януари като че ли е отблъснало интереса на хората, вместо да го разпали.
„Това не е изненадващо, – коментират авторите от PC World, – като се има предвид, че Apple пусна просто един по-големичък, а и доста по-скъпичък, iPod touch. Определено продуктът е голямо разочарование.“
Ето какво още показва проучването на електронния магазин. Мълвата без съмнение се е разпространила бързо. Броят на хората, които са чували за устройството е бил около 37% преди големия анонс, а по време на събитието на 27 януари се е увеличил до 80%, казват от Retrevo.
В същото време обаче, за нещастие на Apple, броят на респондентите, които казват, че са чували за устройството, ала не искат да го купят, се е удвоил от 25% преди анонса до цели 50% веднага след обявлението.
Е, разбира се останалите 50%, които имат мерак да се сдобият с модната джаджа, са достатъчно голяма маса, за да осигурят успех на iPad. Според авторите на PC World, малко вероятно е новото устройство на Apple да се наложи като бизнес-технология, ако ще и да работи с Windows 7, но забавленията – такива неща като игрите и четенето на електронни книги – могат да донесат успех на iPad.
Само че епъл не са тези, които ще създадат тази нова пазарна ниша. Не и с този смешен и ненужен продукт!
Всъщност, това устройсто, за изненада на повечето geeks, цели създаването на нова пазарна нисша. Нормално е настоящите клиенти, особено тези на настолни компютри и лаптопи, да нямат интерес в подобно устройство.
Между другото, картинката не е лоша, но не е iPad. Нито интерфейса, нито портовете съвпадат. Вземете мерки, моля ви се.