TechNews.bg
Водещи новиниКорпоративниНовини

Кое е най-важното умение в ерата на AI

Проблемът с кадрите ще се задълбочава, според бизнес лидерите 
(снимка: CC0 Public Domain)

Мнозинството лидери в технологичните компании (82%) смятат, че изкуственият интелект (AI) тотално ще промени бизнеса им. Това е секторът, най-силно припознаващ мощния ефект, който AI ще окаже върху развитието на света. Прогнозата на всички за развитието на пазара е, че проблемът с кадрите ще се задълбочи и компаниите трябва да станат още по-конкурентоспособни в привличането на таланти. Но кои са най-важните умения в ерата на AI?

В отношението към изкуствения интелект, далеч след лидерите от сектора на технологиите се нареждат мениджърите на компаниите в сферата на отбраната и космонавтиката (с 63%).  С най-малка чувствителност по темата са топ мениджърите в сектори като транспорт, логистика и производство, които където само половината (51%) осъзнават ролята на AI, по данни от глобално проучване на HR компанията  Adecco Group, проведено в партньорство с Oxford Economics сред 2000 топ мениджъри.

Прогнозата на всички за развитието на пазара е, че проблемът с кадрите ще се задълбочи и компаниите трябва да станат още по-конкурентоспособни в привличането на таланти. Дигиталните и технологичните умения ще бъдат най-търсените след 5 години и вероятно ще са необходими за всеки вид роля в компаниите.

За лидерите в технологичните компании обаче, емоционалната интелигентност (EQ) става все по-важна в сравнение с техническите и аналитичните умения. На това мнение са 58% от участвалите в проучването. Значението на емоционалното разбиране и съпричастност са припознати от половината от мениджърите във фарма индустрията и сферата на здравеопазването.

„Изследването показва, че развитието на емоционалната интелигентност на служителите остава все така важно и в ерата на изкуствения интелект”, коментира резултатите Надежда Василева, изпълнителен директор на Adecco България.

„За да запазят кадрите си и да ги адаптират към променената действителност, лидерите трябва да инвестират едновременно в обучения на хората си за работа с новите технологии, за да се възползват от бизнес ползите на внедряването на AI, но и в развитие на тяхната емоционална интелигентност”, допълни тя.

още от категорията

Бъдещето: AI ще живее и остарява, ще има собствена стая

TechNews.bg

Съкращенията в ИТ индустрията: 100 000 от началото на годината

TechNews.bg

Създателят на ChatGPT не му се доверява за здравето си

TechNews.bg

До 22 000 лв. стигат заплатите на ИТ специалистите

TechNews.bg

Тръмп разкри план за масово внедряване на изкуствен интелект

TechNews.bg

Alibaba пусна „най-мощния” AI модел за кодиране

TechNews.bg

Коментари