Кое е най-важното умение в ерата на AI

Проблемът с кадрите ще се задълбочава, според бизнес лидерите 
(снимка: CC0 Public Domain)

Мнозинството лидери в технологичните компании (82%) смятат, че изкуственият интелект (AI) тотално ще промени бизнеса им. Това е секторът, най-силно припознаващ мощния ефект, който AI ще окаже върху развитието на света. Прогнозата на всички за развитието на пазара е, че проблемът с кадрите ще се задълбочи и компаниите трябва да станат още по-конкурентоспособни в привличането на таланти. Но кои са най-важните умения в ерата на AI?

В отношението към изкуствения интелект, далеч след лидерите от сектора на технологиите се нареждат мениджърите на компаниите в сферата на отбраната и космонавтиката (с 63%).  С най-малка чувствителност по темата са топ мениджърите в сектори като транспорт, логистика и производство, които където само половината (51%) осъзнават ролята на AI, по данни от глобално проучване на HR компанията  Adecco Group, проведено в партньорство с Oxford Economics сред 2000 топ мениджъри.

Прогнозата на всички за развитието на пазара е, че проблемът с кадрите ще се задълбочи и компаниите трябва да станат още по-конкурентоспособни в привличането на таланти. Дигиталните и технологичните умения ще бъдат най-търсените след 5 години и вероятно ще са необходими за всеки вид роля в компаниите.

За лидерите в технологичните компании обаче, емоционалната интелигентност (EQ) става все по-важна в сравнение с техническите и аналитичните умения. На това мнение са 58% от участвалите в проучването. Значението на емоционалното разбиране и съпричастност са припознати от половината от мениджърите във фарма индустрията и сферата на здравеопазването.

„Изследването показва, че развитието на емоционалната интелигентност на служителите остава все така важно и в ерата на изкуствения интелект”, коментира резултатите Надежда Василева, изпълнителен директор на Adecco България.

„За да запазят кадрите си и да ги адаптират към променената действителност, лидерите трябва да инвестират едновременно в обучения на хората си за работа с новите технологии, за да се възползват от бизнес ползите на внедряването на AI, но и в развитие на тяхната емоционална интелигентност”, допълни тя.

Коментар