Американската Федерална комисия за регулиране на енергийния пазар разреши на Google Energy да купува и продава електроенергия на едро, подобно на всяка друга ютилити компания, съобщи GreenTech.bg.
Сега интернет гигантът не само ще може по-добре да управлява собствените си енергийни разходи, но и да добави електричеството в портфолиото си от услуги за клиенти.
Решението на енергийната комисия дава на Google Energy — енергийното поделение на Google — правото на „продажба на енергия, капацитет и спомагателни услуги на пазарни цени“. Специално внимание е отделено на това, че нито Google Energy, нито партньорите й “притежават или контролират [централи за] генериране и трансмисия“ на енергия.
Google отдавна работи по целта, която си е поставила – да се превърне в компания с нулеви вредни емисии. Нейното желание е да има повече контрол върху ценообразуването при алтернативната енергия, за да може по-ефективно да си осигурява достъп до енергия от възобновяеми източници. „В момента ние искаме, но не можем да си купим достъпна възобновяема енергия на нашия пазар“, гласеше част от официалното изявление на корпорацията.
Мнозина пазарни наблюдатели обаче са на мнение, че това не е единствената цел на Google. Най-вероятно компанията все пак има желание да навлезе на енергийния пазар като сериозен играч.
Факт е, че интересите на Google към енергийния бизнес нарастват. Корпорацията е провела не един и два теста, за да опипа почвата в този бизнес.
През 2007 г. Google похарчи милиони долари в помощ на инженери и учени, търсещи начин да генерират 1 гигават чиста енергия на цена по-ниска от тази за 1 гигават енергия от въглищата. Следващата година шефът Ерик Шмидт представи енергиен план – пълен с ясни и точни цифри и сметки – в подкрепа на идеята как САЩ може да направи така, че 100% от енергийните й потребности да бъдат задоволени от възобновяеми източници, като при това се създават нови работни места и намаляват общите разходи за електричество.
Google е инвестирала колосални суми в разработване на нови зелени технологии за производство енергия – вятърна, слънчева, слънчево-термлана, геотермална. Инвестирала е и в много проекти за презареждаеми хибридни автомобили. Разработва собствен софтуер за „смарт-презареждане“ за електромобили, както и софтуер за мониторинг и управление на енергоконсумацията на дома.
Освен всичко компанията има собствени пилотни проекти за алтернативна енергия, сред които 1,6-мегаватова соларна инсталация в централата си в Калифорния. Това се счита за най-голямата корпоративна инсталация от този вид в САЩ.
Притежание на Google и пример за успешна инвестиция е компанията eSolar, родена в лабораторията Google Idealab и предлагаща термо-соларни технологии и софтуерно управлвявани хелиостати. Основателите на Google Сергей Брин и Лари Пейдж бяха и сред инвеститорите в производителя на електромобили Tesla.
БРАВО НА GOOGLE !