Въпреки че търсенето на интелигентни домашни устройства (SHD) остава под очакванията, анализаторите от IDC прогнозират, че ситуацията на пазара ще се подобри. Според нов доклад на компанията, положителните тенденции на световния пазар на SHD оборудване ще се засилят през следващата година и след това.
По-рано IDC очакваше, че доставките на домакински уреди с интелигентни функции ще се върнат към растеж през 2024 г. Оценката на текущата ситуация обаче показа, че доставките ще останат на нивата от миналата година.
Според анализаторите, тази година производителите ще доставят около 892 милиона единици смарт оборудване за дома, включително интелигентни телевизори и високоговорители, осветителни системи, устройства за видеонаблюдение и термостати. Прогнозният резултат е само с 0,6% по-висок от обемите за 2023 г.
Сред ограничаващите фактори IDC посочва високото насищане и дългите цикли на обновяване на устройствата на зрелите регионални пазари като Съединените щати. Анализаторите обаче смятат, че през 2025 г. темпът на растеж ще се ускори до 4,4% и доставките на устройства ще надхвърлят 931 милиона единици.
Възходящата траектория ще продължи и в бъдеще: през целия петгодишен период от 2024 г. до 2028 г. пазарът в обем ще нарасне средно с 5,6%. В резултат на това до края на периода продажбите ще достигнат 1,1 милиарда устройства.
Системите за видеонаблюдение и сигурност, включително охранителни камери, както и брави и звънци с тази функция, заемат все по-голям дял от доставките на устройства за интелигентен дом. През 2024 г. се очаква обемите да достигнат 244 млн. броя, а през 2028 г. категорията ще стане най-голямата на пазара на SHD с 308,6 млн. броя.
За сравнение, приносът на бившия лидер – устройствата за видеоразвлечение, които включват смарт телевизори и декодери – се оценява на около 288 милиона единици или 26% от общия пазар тази година.
IDC включва интелигентните прахосмукачки като обещаваща категория. Благодарение на появата на все повече нови играчи и разширяването на техния асортимент, доставките на смарт прахосмукачки през следващите пет години ще се увеличат средно с 5,7%. Това е по-малко от темпа на растеж в сегмента на устройствата за видеонаблюдение, където се очаква ръст от 6%.
В същото време доставките на интелигентни високоговорители, които някога стимулираха продажбите на домашни умни устройства, намаляват. IDC прогнозира свиване от 8,8% през 2024 г. и слаб растеж от 0,7% през 2025 г. През 2028 г. продажбите ще се увеличат леко, достигайки 95,3 милиона единици.
Ами то смарт телевизор е че има вграден плеър и хардуер за декодиране на масовие х264 265 и по старите кодеци, както и ютуб плеър и това било смарт то реално е доста осакатено и липсата на мишка и клавиатура което го прави компютър е проблем. Да си ги купиш отделно също е много тъпо както и да имаш и гейминг пад/клавиши така че смарт е маркетинг защото много хора незнаят че ако имаш филми на флашка може да си пускаш на телевизора и не ти трябва комп ама то хората незнаят че има друг браузър освен тоз в Уиндоуса Едж или Експлорера преди него.
Така че за простолюдието няма промяна освен в цената .
Подобно е и за хладилника то иначе може да има интеграция нещо смартфон и да видиш че ти трябва масло – ама то па кой ти готви то хладилника е за храната от магазина която е останала и да не се развали както и микровълновата за притопляне.
ако извадим “пазара” на смарт телевизори, които са си чисто и просто едни ТЕЛЕВИЗОРИ, доста намалява пазара на “умни устройства”.
Аз не мога да разбера ква е тая грандоманщина от маркетинга да представя нещо, което не е такова за истинско и да подвежда народеца.
Смарт устройство е робот-чистач – даваш му команда и прави нещо.
Тоест нещо, различно от състояние на покой.
Телевизор, Хладилник, Печка, Осветление – какво УМНО има в тях? Просто напудрена глупост, че са ги свързали с wifi с който не можеш да свършиш нищо повече от колкото тези уреди и без това си правят.