Удивително завръщане на пазара за смартфони прави легендарният бранд Motorola, собственост на Lenovo. Компанията постигна най-големия си пазарен дял в последните 10 години и най-високи тримесечни продажби в историята си. Сега е на седмо място в световната класация.
Глобалните доставки на смартфони през третото тримесечие на 2024 г. са нараснали с 3,8% на годишна база до 307,7 милиона единици, според нов доклад на анализаторската компания TechInsights. Челната петица формират Samsung, Apple, Xiaomi, Oppo и vivo.
Lenovo-Motorola бележи най-висок ръст на годишна база от 26%. Това позиционира компанията като най-бързо растящата в Топ 10 на пазара за смартфони. По обем на продажбите Motorola се изкачи на седмо място.
TechInsights изчислява, че марките Lenovo-Motorola и Fujitsu (Arrows) са продали близо 700 000 смартфона в Япония, класирайки се за първи път в Топ 4 на японския пазар за първи път – след Apple, Google и Sharp.
В Северна Америка Lenovo-Motorola се класира на трето място, като пазарният ѝ дял се увеличава до 12%, което е рекордно високо ниво за компанията за трето тримесечие.
В допълнение, позицията на Lenovo-Motorola в Индия продължава да укрепва през тримесечието. Доставките на бранда се увеличават над два пъти.
Motorola постигна най-високия си глобален пазарен дял на смартфони от десетилетие и записа най-високите си тримесечни продажби досега.