Стартъп, създаден от българи, разработи първото в света носимо AI устройство за измерване на калории. Революционният продукт The Drop е публикуван в платформата за споделено финансиране Kickstarter.
Разработката на стартъпа Rex.fit, участник в акселератора Y Combinator и подкрепен от Entrepreneur First, е първото по рода си носимо устройство (wearable), което използва изкуствен интелект (AI) и технологии за компютърно зрение, за да автоматизира напълно проследяването на хранителния прием. Решението е насочено към хора, които искат да изградят здравословни хранителни навици.
Компанията е основана от Рангел Милушев и Ахмад Руми, двама инженери с опит в областта на AI и компютърното зрение от Харвард и ETH Zurich. Идеята се заражда от личния им опит. И двамата се сблъскват с предизвикателството да поддържат здравословно хранене, имайки предвид натоварените си графици – те осъзнават, че ръчното проследяване на калориите е твърде времеемко и неудобно.
Така стартират с първия си продукт – Nutribot, AI диетолог в WhatsApp, който бързо набира популярност с над 20 хиляди потребители и висока оценка в платформи като Product Hunt. Но обратната връзка от потребителите подчертава основен проблем: “Често забравям да въвеждам храната, която ям”. Това предизвикателство ги мотивира да създадат The Drop.
Иновативното устройство премахва необходимостта от ръчно въвеждане на информация. Благодарение на AI чип и умна камера, то разпознава храни и напитки автоматично, като обработва снимките директно на устройството и гарантира поверителността на данните. Снимките се изтриват след анализ, а съответната информация се синхронизира с телефона на потребителя чрез облачна технология.
The Drop може да се прикрепи към облеклото чрез магнитна закопчалка или да се носи като елегантно колие. Данните, предоставяни от устройството, са толкова точни, колкото тези от професионален диетолог, и включват детайли за калории, протеини, въглехидрати и мазнини.
Устройството използва изкуствен интелект за разпознаване на хранителни навици. Основните стъпки включват: анализ на изображения – AI идентифицира храните и изчислява количествата; кръстосана проверка с хранителни бази данни – това осигурява точна информация за калории, протеини, въглехидрати и мазнини; обучение с всеки анализ – с всяко използване алгоритъмът подобрява своите възможности.
The Drop ще се предлага в три цвята – черно, синьо и златисто – на начална цена от $199, включваща доживотен абонамент за приложението Rex. Първите доставки се очакват през четвъртото тримесечие на 2025 г.